شناسهٔ خبر: 66606913 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کدام کشورهای همسایه بیشترین تقاضا برای بلیط هواپیما دارند؟

محبوبیت سفر به کشورهای همسایه و نزدیک به دلیل ارزانتر تمام شدن سفر خارجی برای ایرانیان افزایش یافته است. این روند از افزایش تقاضای رزرو بلیط هواپیما برای سفر به این کشورها مشهود است.

صاحب‌خبر -

محبوبیت سفر به کشورهای همسایه و نزدیک به دلیل ارزانتر تمام شدن سفر خارجی برای ایرانیان افزایش یافته است. این روند از افزایش تقاضای رزرو بلیط هواپیما برای سفر به این کشورها مشهود است. اگر در مورد برترین مقاصد گردشگری در همسایگی ایران کنجکاو هستید و می‌خواهید بیشتر با این کشورها آشنا شوید، بیایید مقاصد مورد علاقه ایرانیان و کشورهای همسایه‌ای که بیشترین تقاضای خرید بلیط هواپیما را دارند بررسی کنیم.

کاوش در بهترین کشورهای جهانگردی در همسایگی ایران

گردشگران ایرانی در طول سال و تعطیلات سفرهای هوایی را آغاز می‌کنند و به دنبال کشورهای همسایه با هزینه‌های ارزان‌تر به نسبت کشورهای اروپایی، جاذبه‌های غنی و آب‌وهوای مطلوب هستند. در ادامه برخی از مقاصد گردشگری محبوب در همسایگی ایران را معرفی خواهیم کرد.

۱. ترکیه

ترکیه در صدر فهرست کشورهای توریستی اطراف ایران قرار دارد که بیشترین تقاضا را برای خرید بلیط هواپیما دارد. این کشور کوهستانی در نزدیکی ایران، دارای شکل مستطیلی بر روی نقشه است که از شرق تا غرب را در برمی‌گیرد. ترکیه که از لحاظ استراتژیک به‌عنوان دروازه‌ای بین آسیای جنوب غربی و اروپا معرفی می‌شود، سالانه بازدیدکنندگان زیادی را با نقاط توریستی متنوع خود جذب می‌کند. ایرانی‌ها اغلب در ایام نوروز ترکیه را به‌عنوان مقصد خارجی خود انتخاب می‌کنند.

Untitled

آخر هفته‌های ترکی

خانواده‌های ترک تعطیلات آخر هفته را با سرگرمی‌هایی مانند سینما و گردش می‌گذرانند که نشان‌دهنده شباهت فرهنگ آنها با فرهنگ ایرانی است. مردم خونگرم ترکیه اهمیت خیلی زیادی به رفتار مؤدبانه و صمیمانه با گردشگران قائل هستند که در عبارات مؤدبانه آنها مشهود است. آب‌وهوای متنوع این کشور از مدیترانه‌ای تا کوهستانی متغیر است و فصل پاییز و بهار، زمان‌های ایده‌آلی برای بازدید از این کشور است.

۲. امارات متحده عربی

امارات متحده عربی با رتبه دوم در میان کشورهای توریستی اطراف ایران، قطب گردشگری در جنوب غربی آسیا و شبه جزیره عربستان است. امارات بعد از ترکیه یکی دیگر از کشورهایی است که بیشترین تقاضای خرید بلیط هواپیما را دارد. امارات متحده عربی به دلیل موقعیت استراتژیک خود در خلیج فارس در سراسر جهان مشهور است. این کشور با عمان، عربستان سعودی و قطر مرز مشترک دارد. ابوظبی که به هفت منطقه شیخ‌نشین تقسیم شده است پایتخت امارات است و بخش قابل توجهی از خاک امارات را در برمی‌گیرد.

آب‌وهوا در امارات

امارات متحده عربی دارای آب‌وهوای آفتابی است که آن را به مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به آفتاب تبدیل می‌کند. با آسمان آبی عمدتاً صاف و حداقل بارندگی در طول سال، بهترین زمان برای بازدید از امارات بین مهر و اردیبهشت است. در این دوره دمای بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر است که برای شنا در خلیج عالی است. گرم‌ترین ماه‌ها از خرداد تا شهریور است که دمای هوا تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و سطح رطوبت ناخوشایند است.

جاذبه‌های امارات

امارات متحده عربی در مقایسه با مقاصد گردشگری همسایه، جاذبه‌های فراوانی دارد. در اینجا برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های این کشور را معرفی می‌کنیم:

۱. برج خلیفه

۲. نهر دبی

۳. دبی مال

۴. باغ معجزه

۵. پارک آبی Aquaventure

۶. برج العرب

۷. فواره‌های موزیکال دبی

۸. دهکده جهانی

۹. اسکی دبی

۱۰. موزه لوور

۱۱. یاس مال

۱۲. فراری ورلد

۱۳. پارک آبی یاس

۱۴. مسجد شیخ زاید

۱۵. آکواریوم دبی

۱۶. مارینا مال

۳- گرجستان

گرجستان، واقع در شرق دریای سیاه، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری مشهور برای ایرانیان شناخته‌ می‌شود. گرجستان که در شمال با روسیه هم‌مرز است، به دلیل موقعیت اوراسیایی که دارد، بخشی از اروپا و آسیا است. کوه‌های قفقاز مانع از ورود بادهای سرد به گرجستان می‌شوند، به همین دلیل آب‌وهوای این کشور معتدل و بارانی است. در مناطق مرکزی گرجستان، آب‌وهوای قاره‌ای و خشک حکم‌فرماست، در حالی که مناطق کوهستانی دارای دمای خنک‌تر هستند.

10

جاذبه‌های گرجستان

شهر جذاب تفلیس معروف‌ترین جاذبه‌های گرجستان را در خود جای داده است. بیش از ۳۰ چشمه آب گرم و انواع آثار تاریخی که ترکیبی از معماری روسی و اروپایی دارند، از جمله جاذبه‌های این شهر هستند. دیگر دیدنی‌های قابل توجه در سراسر کشور گرجستان عبارت‌اند از:

۱. شهر باتومی

۲. شهر Stepantsminda

۳. رود کورا

۴. مناظر طبیعی بکر

۵. شهر تلاوی

۶. شهر مستیه

۷. صومعه موتسامته

۴- ارمنستان

ارمنستان که در قفقاز جنوبی بین دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد، مساحتی بالغ بر ۲۹۷۴۳ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. ایروان، پایتخت آن، از جنوب با ایران مرز مشترک دارد. گردشگری به طور قابل توجهی به اقتصاد ارمنستان کمک می‌کند؛ این کشور سالانه بازدیدکنندگانی را از روسیه، گرجستان، اروپا و ایران جذب می‌کند.

آب‌وهوا در ارمنستان

ارمنستان در طول سال دارای دمای معتدلی است اما در زمستان هوای این کشور سرد است. آسمان در این کشور اغلب آفتابی است، بارندگی در ارتفاعات در حدود ۲۰۰۰ متر بیشتر می‌شود. اواخر بهار تا اواسط تابستان زمان ایده‌آلی برای گشت‌و‌گذار در این کشور آرام است.

جاذبه‌های ارمنستان

ایروان جایگاه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری برجسته از جمله موارد زیر است:

۱. آبشار ایروان

۲. میدان جمهوری

۳. مجسمه مادر ارمنستان

۴. موزه تاریخ ارمنستان

۵. دریاچه قو

۶. صومعه گغارد

۷. قلعه اربونی

۸. کلیسای جامع Zvartnots

11

۵- آذربایجان

جمهوری آذربایجان که در نزدیکی سواحل دریای خزر قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به حساب می‌آید. این کشور جذاب که در ۶۹۰ کیلومتری جنوب ایران واقع شده است، با جاذبه‌های دیدنی و مناطق تاریخی و توریستی خود، توجه باستان‌شناسان و علاقه‌مندان به تاریخ را به خود جلب کرده است.

معروف‌ترین شهرهای آذربایجان

از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای آذربایجان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. باکو: پایتختی که به‌خاطر معماری مدرن و میراث تاریخی غنی‌اش شناخته شده است.

۲. شیروان: شهری با تاریخ فرهنگی غنی و معماری زیبا.

۳. لریک: شهری زیبا که در میان مناظر طبیعی خیره‌کننده قرار گرفته است.

۴. نخجوان: منطقه‌ای که به دژهای باستانی و طبیعت زیبایش معروف است.

۵. شکی: شهری جذاب که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان

برخی از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان عبارت‌اند از:

۱. کوه سوزان آذربایجان: پدیده طبیعی منحصر‌به‌فردی که همچنان بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند.

۲. قلعه دختر: محوطه تاریخی قابل‌توجهی که گذشته غنی ملت آذربایجان را به نمایش می‌گذارد.

۳. موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان: موزه‌ای که به تاریخ جذاب این کشور می‌پردازد.

۴. آکادمی ملی اپرا و ایستگاه آتش‌نشانی باکو: دو مؤسسه فرهنگی که هنر‌ و معماری برجسته آذربایجان را نشان می‌دهد.

۵. مسجد شاه عباس آذربایجان: نمونه‌ای خیره‌کننده از معماری اسلامی.

کلام آخر

کاوش در کشورهای توریستی اطراف ایران و خرید بلیط هواپیما این کشورها به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از کشورهای همسایه خود داشته باشیم، بهترین زمان سفر به این کشورها را کشف کنیم و با جاذبه‌های مختلفی که ممکن است در طول سفر با آنها مواجه شویم، آشنا شویم. در این مقاله درباره کشورهای همسایه ایران که بیشترین تقاضای خرید بلیط هواپیما را دارند صحبت کردیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

 

نظر شما