شناسهٔ خبر: 66606072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزارت بهداشت غزه: سرهای بی‌جسدی را در گورهای دسته جمعی در مجتمع پزشکی شفا پیدا کردیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت بهداشت در نوار غزه فاش کرد: هشتاد جسد را در سه گور دسته جمعی در حیاط مجتمع پزشمی شفاء و دها جسد را نیز در داخل بخش های این بیمارستان پیدا کرده است.

به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: این وزارتخانه در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور نماینده این وزارتخانه و نمایندگان دفاع مدنی و پزشکی قانونی در نوار غزه اعلام کرد:« تاکنون بیش از 520 جسد را در هفت گور دسته جمعی در بیمارستان های نوار غزه پیدا کرده ایم و هنوز بیش از ده هزار شهید زیر آوارها هستند و بیرون کشیده نشده اند.»

این وزارتخانه ادامه داد: «سرهای بی جسدی را در گورهای دسته جمعی اطراف مجتمع پزشکی الشفاء و همچنین اجساد تکه تکه ای را پیدا کردیم که براثر عبور خودروهای اشغالگران دچار این وضعیت شده اند. معاینه اجساد نشان می دهد که بیشترشان بیمارانی بوده اند که از دریافت خدمات بهداشتی محروم شده اند.»

وزارت بهداشت غزه از سازمان های بین المللی خواست برای حفاظت از تاسیسات بهداشتی در نوار غزه  فورا وارد عمل شوند و جلوی ارتکاب جنایت های بیشتر را بگیرند.

این وزارتخانه همچنین از نهادهای بین المللی خواست جنایت های اسرائیل در نوار غزه را مستندسازی کرده، آنها را مجازات کنند و کادرهای درمان بازداشت شده را فورا آزاد گردانند.

متن خبر در الجزیره

نظر شما