شناسهٔ خبر: 66605448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مازاد بودجه آوریل آمریکا به سطح 210 میلیارد دلار رسید مازاد بودجه آوریل آمریکا به سطح 210 میلیارد دلار رسید

به گزارش اکوایران، دولت آمریکا در ماه آوریل مازاد بودجه بزرگ‌تری را نسبت به سال گذشته میلادی ثبت کرد که عمده آن به دلیل رشد درآمد مالیاتی بود. با این حال، دولت ایالات متحده پول زیادی را خرج بهره و دیگر هزینه‌های مربوط به بدهی‌‌های خود کرده است که همچنان یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. به نوشته بلومبرگ،

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، دولت آمریکا در ماه آوریل مازاد بودجه بزرگ‌تری را نسبت به سال گذشته میلادی ثبت کرد که عمده آن به دلیل رشد درآمد مالیاتی بود. با این حال، دولت ایالات متحده پول زیادی را خرج بهره و دیگر هزینه‌های مربوط به بدهی‌‌های خود کرده است که همچنان یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود.

به نوشته بلومبرگ، مازاد بودجه برای ماه آوریل معادل 210 میلیارد دلار بود که در مقایسه با آوریل 2023 با رشد 19 درصدی همراه شد. در هفت ماه منتهی به سال مالی کنونی،‌ کسری بودجه ایالات متحده به 855 میلیارد دلار رسید که با کاهش هشت درصدی نسبت به یک سال قبل‌تر همراه است.

در عین حال، بار بهره بر بدهی‌های معوق ایالات متحده، یک عامل پیشتاز در افزایش هزینه کلی دولت بود که منجر به کسری بودجه بزرگ در سال مالی کنونی شده است. هزینه‌های مربوط به بهره برای هفت ماه نخست سال مالی منتهی به آوریل به رقم کلی 624 میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش 36 درصدی نسبت به سال 2023 است.

افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا که هدف آن کاهش تورم این کشور بوده، باعث افزایش هزینه‌های استقراض شده است و همین امر فشار مالی بر بودجه آمریکا را بیشتر کرده است.

در پایان ماه آوریل، میانگین وزنی نرخ بهره بدهی‌های با بهره دولت ایالات متحده به 3/23 درصد رسید که بالاترین سطح آن از سال 2010 است. این موضوع نشان‌دهنده افزایش حدود 0/65 درصدی نسبت به سال قبل است.

 

منبع: ecoiran-63239

نظر شما