شناسهٔ خبر: 66604918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بیانیه مهم حماس خطاب به جهان/ رژیم صهیونیستی بر تداوم جنگ نسل‌کشی پافشاری می‌کند

ایرنا : جنبش حماس امروز (شنبه) در واکنش به تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه، اعلام کرد که این رژیم بر تداوم جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین پافشاری می‌کند و آمریکا به دلیل حمایت از آن، مسوولیت این جنایت‌ها است.

صاحب‌خبر -

در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: ارتش رژیم اشغالگر همزمان با ادامه عملیات چند روزه در شهر رفح، هجوم و جنایات در محله «الزیتون»، از آغاز عملیات نظامی در «جبالیا» خبر داد و به شهروندان ساکن این منطقه هشدار داد که آن را تخلیه کنند. این اقدام تاییدی بر اصرار کابینه تروریستی صهیونیستی بر ادامه جنگ نسل‌کشی علیه ملت ما در نوار غزه از طریق بمباران، کشتار، آوارگی و ادامه تخریب ساختارهای غیرنظامی است.

خبر مرتبط
حماس برای رژیم صهیونیستی خط و نشان کشید/ تسلیم هیچ‌ فشاری نمی‌شویم

یک مسئول ارشد حماس با بیان اینکه صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا را به بن‌بست کشاندند تاکید کرد درحال حاضر هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود و حماس تحت تاثیر هیچ‌‌گونه فشار سیاسی و نظامی قرار نخواهد گرفت.

حماس تاکید کرد: ما دولت آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهوری آن را به دلیل ادامه پوشش جنایات رژیم فاشیست صهیونیستی، مسوول تشدید این جنایات علیه غیرنظامیان از جمله کودکان، زنان و سالمندان می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که مواضع خجالت آور خود را کنار بگذارند و برای توقف تجاوزات دشمن و ارائه حفاظت فوری از غیرنظامیان بی‌دفاع بر این رژیم فشار بیاورند.

این جنبش در ادامه تاکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی تاثیری بر عزم و اراده ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آنها برای ایستادن در مقابل اقدامات وحشیانه رژیم کودک‌کش تا زمان آزادسازی سرزمین فلسطین نخواهد داشت.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز با انتشار ۲ نقشه از فلسطینی‌ها خواست تا مناطق بیشتری را در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه و منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه تخلیه کنند. این خواسته به دنبال تصمیم شورای جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش دامنه عملیات در شهر رفح صادر شده است.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد. ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

 

نظر شما