شناسهٔ خبر: 66600504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فرار صدها نفر از خارکیف یک روز پس از حمله زمینی مسکو به این منطقه

صاحب‌خبر -

شفقنا- «اولگ سینیگوبوف»، فرماندار منطقه خارکیف امروز شنبه، یک روز پس از آغاز حمله زمینی مسکو به این منطقه اعلام کرد که صدها نفر از مناطق مجاور مرز روسیه در منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین را ترک کرده‌اند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «خبرگزاری فرانسه به نقل از سینیگوبوف در شبکه‌های اجتماعی گفت که در مجموع 1775 نفر از این منطقه تخلیه شده‌اند و همچنان روسیه با حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای 30 شهر در این منطقه را در 24 ساعت گذشته هدف قرار می‌دهد».

در این زمینه، یک مقام ارشد نظامی اوکراین گفت که نیروهای روسی یک کیلومتر به سمت اوکراین پیشروی کردند، جایی که در تلاش برای ایجاد یک منطقه حائل در خارکیف و منطقه همسایه برای جلوگیری از حملات به خاک روسیه هستند.

مقامات کی‌یف هفته‌ها هشدار داده‌اند که ممکن است مسکو برای حمله به مناطق مرزی شمال شرقی اقدام کند آن هم در زمانی که اوکراین از تأخیر دریافت کمک‌های غربی و کمبود سرباز رنج می‌برد.

 

در همین رابطه ارتش اوکراین گفت که سربازان بیشتری را برای مقابله با پیشروی روسیه مستقر کرده است، در حالی که رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی شامگاه جمعه اعلام کرد که نیروهایش از توپخانه و پهپاد استفاده می‌کنند و یگان‌های ذخیره برای تقویت پدافند در این منطقه در جبهه مستقر شده‌اند.

در همین زمینه، ژنرال الکساندر پاولیوک، فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت که انتظار دارد جنگ با روسیه که 26 ماه است ادامه دارد، طی دو ماه آینده وارد مرحله تعیین کننده شود و مسکو در تلاش است که از تاخیر به وجود آمده در تأمین تسلیحات کی‌یف به نفع خود استفاده کند.

وی در گفت‌وگو با مجله انگلیسی «اکونومیست» افزود: روسیه می‌داند که اگر ظرف یک یا دو ماه به اندازه کافی تسلیحات دریافت کنیم، ممکن است اوضاع بر خلاف آن باشد.

عرضه تسلیحات ایالات متحده به اوکراین به دلیل اختلافات در داخل کنگره قبل از تصویب این اقدام در اواخر ماه گذشته که شامل گروهی از جنگنده‌های F-15 -16 بود، متوقف شد .

این خبر را در وبگاه الشرق الاوسط ببینید

نظر شما