شناسهٔ خبر: 66597684 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تقریب بررسی کرد؛

فاجعه انسانی شهر کودکان را فرا گرفت

کودکانی که از آغاز جنگ هشت ماه رژیم صهیونیستی به رفح پناهنده شده بودند با حمله اسرائیل به این شهر به عنوان قشر ضعیف و آسیب‌پذیر با خطر مرگ روبرو هستند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خبرگزاری تقریب:
رژیم صهیونیستی کماکان بدون توجه به تمام هشدارهای کشورهای منطقه‌ای، نهادها، سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری و حتی بدون در نظر گرفتن خط و نشان‌های متحدین استراتژیک خود کماکان، تجاوز به شهر رفح را در دستور کار خود دارد.
 
ارتش رژیم صهیونیستی همچنان اعلام کرده است که به عملیات خود در منطقه زیتون در مرکز نوار غزه و سایر مناطق در شرق شهر رفح در جنوب این باریکه ادامه می‌دهد.
 
بر اساس گزارش اعضاء سازمان ملل مستقر در شهر رفح، از۶۰۰ هزار کودکی که در این شهر ساکن هستند با توجه به بسته شدن گذرگاه رفح و همچنین بمباران این شهر توسط هواپیما‌های رژیم صهیونیستی در وضعیت و شرایط بسیار دشوار و خطرناکی قرار گرفته اند و هر لحظه جان آنها تهدید می‌شود.
 
"میخائیل بوگدانوف،" معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تمرکز بیش از ۱.۵ میلیون نفر مردم غیرنظامی در منطقه رفح در نوار غزه و عدم وجود راه گریزی برای آنها، هشدار داد که ادامه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی اسرائیل منجر به یک فاجعه انسانی وحشتناک خواهد شد.
 
"جوزپ بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا براین باور است که عملیات زمینی در رفح پیامدهای انسانی فاجعه بار و غیرقابل قبول را تشدید خواهد کرد و عزم اسرائیل برای انجام حمله در رفح منجر به کشته شدن غیرنظامیان بیشتری خواهد شد، حالا "هر چه می‌خواهند بگویند".
 
"آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از اقدامات نظامی نیروهای اسرائیلی در منطقه رفح مدعی شده است که حمله تمام عیار به رفح  "یک اشتباه استراتژیکی، یک فاجعه سیاسی و یک کابوس انسانی" خواهد بود.
 
 
توقف مذاکرات
تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر رفح، نه تنها بحران انسانی _ نظامی به دنبال داشت بلکه در عرصه سیاسی و دیپلماتیک هم بر روند مذاکرات تبعات مخرب جدی گذاشته است.
 
حماس بامداد جمعه طی بیانیه ای اعلام کرد: "هیئت مذاکره کننده، قاهره را به مقصد دوحه ترک کرد. چون اشغالگران عملا پیشنهاد میانجیگران را رد کردند و در چند موضوع اساسی به آن اعتراض کردند".
 
"عزت الرشق"، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرده بود که  اشغال گذرگاه رفح توسط اسرائیل راه را بر میانجی‌ها بسته است.
 
کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد: هیئت‌های حماس و رژیم صهیونیستی شرکت کننده در مذاکرات قاهره در میانه تداوم اختلافات بر سر آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا، مصر را ترک کردند.
 
رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام سیاسی ارشد اشغالگران گفته است: "هیئت اسرائیلی در راه اراضی اشغالی است و مذاکرات به دلیل ملاحظات اسرائیل در خصوص پیشنهاد حماس از طریق میانجی‌گران به پایان رسید و اسرائیل طبق برنامه به عملیات نظامی خود در رفح و نوار غزه ادامه خواهد داد".
 
در این بین آمریکا تشکیل یک ساختار حکومتی جدید در غزه را جایگزین بهتری برای عملیات نظامی بزرگ در رفح دانسته است. 

" جان کربی"، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده است: توافق آتش‌بس مورد بحث بین اسرائیل و حماس شامل تمام نوار غزه از جمله شهر رفح می‌شود که این "موضع مذاکره کننده" ایالات متحده است.
 
"خلیل الحیه"، معاون رئیس حماس در نوار غزه اعلام کرده بود نیروهای اشغالگر مصمم به ادامه جنگ نابودی مردم غزه هستند و تاکید کرد: ما مذاکرات را تعلیق نکردیم و از آن خارج نشدیم و اشغالگر با پیشنهاد میانجی‌ها مخالفت کرد. رژیم اشغالگر اسرائیل می‌خواهد به حساب مذاکرات، زمان بیشتری بخرد.
 
معاون رئیس حماس با یاد آوری این واقعیت که نتانیاهو خواهان ادامه جنگ برای رسیدن به اهداف شخصی و جاه طلبی‌های سیاسی خود است، افزود: ما در مورد مذاکرات زیر آتش اشغالگری اسرائیل صحبت می‌کنیم. مذاکرات به دلیل تداوم تجاوزات اسرائیل به رفح به بن بست رسیده است. در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد و هر آنچه نتانیاهو می‌گوید برای جلب رضایت مردمش است.
 
 
انتهای پیام/
 
 
 

نظر شما