شناسهٔ خبر: 66596527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

رودست پرز به الخلیفی: وقتی همه عصبانی بودند

زمانی که الخلیفی جمله معروف «کی لیان امباپه هرگز مجانی پاریس را ترک نخواهد کرد» را گفت، تصور نمی‌کرد فلورنتینو پرز چه خواب‌هایی را برای او و ستاره تیمش دیده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، هضم اتفاق سال 2022 کار آسانی نبود؛ زمانی که چند هفته قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا، کیلیان امباپه دیگر جواب تلفن باشگاه رئال را نداد و پیراهنی که رئال مادرید در روز تولدش داده بود و بسیاری از وعده‌های دیگر ماه‌های قبلش را فراموش کرد. 

کیلیان چه زمانی پاسخ داد؟ روز شنبه (21 می) زمانی بود که او جرأت کرد ساعاتی قبل از اعلام رسمی تمدید قراردادش با پاری سن ژرمن، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، را مطلع کند.

برای فلورنتینو پرز و تمام رئال مادرید، این ضربه بسیار سختی بود، اما کسی که این اتفاق را به بهترین نحو مدیریت کرد، بدون شک آقای رئیس بود که پس از چند روز شروع به دیدن این پانوراما، به شکل دیگری کرد. وقتی همه افسرده و عصبانی بودند، پرز شروع به فراموش کردن رنجش و پیدا کردن مناسب‌ترین راه برای یافتن بهترین روش و زمان برای جذب کیلیان امباپه در آینده کرد.

در طول فصل 23-2022، رئال مادرید در حاشیه باقی ماند و چیزی که آنها به خصوص نمی خواستند انجام دهند، حضور در شلوغی شایعات بازار بود که تابستان گذشته راه اندازی شد، درست زمانی که پی‌اس‌جی خوب می‌دانست امباپه نمی‌خواهد بند ویژه خود را فعال کند؛ بند آزادسازی‌ای که می‌توانست قرارداد او را تا سال 2025 تمدید کند.

هنگامی که ستاره فرانسوی از تمدید خودداری کرد و سپس توانست با الخلیفی بر سر اتمام تنبیه و بازگشت به تمرینات به یک راه حل درست برسد، او شروع به ارسال سیگنال‌هایی برای رئال مادرید کرد تا پس از چند ماه به کمک او بیایند. 

سران باشگاه رئال اجازه دادند چند ماه و حتی هفته‌های اول ژانویه 2024 بگذرد تا در فوریه همه مهره‌ها را در کنار هم قرار دهند و امضای قراردادی که در باشگاه همه آن را تکذیب کرده بودند، اما به دلیل تمایل دو طرف مشهود بود، تضمین کنند.

در تمام این مدت، رئال مادرید بر خلاف آنچه در سال 2022 اتفاق افتاد، هرگونه عقد قرارداد را انکار کرد. این تاکتیک برای جلوگیری از اشتباهات گذشته بود و مخصوصاً به این خاطر که پاری سن ژرمن اذیت نشود و زمان داشته باشد تا با آخرین هفته‌های حضور امباپه به خوبی کنار بیاید.

غرور و پول دیگر جایی در این بازی نداشت و الخلیفی نتوانست کاری انجام دهد. پول قطر و حتی فشارهای ماکرون نیز کافی نبود، همان فشارهایی که امباپه را به شدت از تصمیمش در سال 2022 پشیمان کرد؛ فشاری که به خانواده‌اش نیز منتقل شد.

امباپه، در ماه فوریه وقتی با رئال مادرید بست، مطمئن بود که هیچ چیز مانند سال 2022 نخواهد بود و می‌دانست که حتی دستمزد دو سال پیش را نیز نخواهد گرفت. اگر او دو سال پیش به عنوان شماره یک قرار بود به رئال ملحق شود، حالا وارد تیمی می‌شود که دو مدعی اصلی توپ طلای 2024 را دارد (وینیسیوس و بلینگام) و کیلیان باید نقشی که کارلتو برایش تعیین می‌کند را بپذیرد.

برای بسته شدن چرخه، قدم بعدی یعنی اعلام رسمی رئال باقی مانده است. اتفاقی که فعلا رخ نخواهد داد و به هفته اول ژوئن موکول خواهد شد، درست بعد از قهرمانی احتمالی دوباره در لیگ قهرمانان.

 

نظر شما