شناسهٔ خبر: 66594485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

خصوصی سازی در ایران به گل نشسته است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه در چند سال گذشته خصوصی‌سازی در کشور به گل نشسته است و هیچ‌گونه عملکرد مثبتی در جهت خصوصی‌سازی و حمایت از بخش تولید از سوی حاکمیت دیده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -
خصوصی سازی در ایران به گل نشسته است
کد خبر: 659840
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۱۰:۵۴:۴۲

ندا جعفری- روزنامه اعتماد با حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه در مورد خدشه‌دار شدن اطمینان عمومی به بازار سرمایه پس از انتشار خبر رانت اطلاعاتی برخی افراد در اردیبهشت‌ماه سال گذشته در خصوص تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • تصمیم به تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سکوت خبری از یک سو و عدم تغییر سیاستگذاری‌های اقتصادی تا حدودی اعتماد عمومی به بازار سرمایه را از بین برد. فعالان این بازار منتظر حمایت‌های دولت از بورس و اصلاح سیاستگذاری‌های اقتصادی در جهت بهبود تولید بودند که متاسفانه انجام نشد و سیاست‌ها هم مطابق میل سرمایه‌گذاران نبود.
  • با رانت اطلاعاتی که سال گذشته در اختیار برخی سهامداران قرار گرفت به نوعی امنیت سرمایه‌گذاران تحت‌الشعاع قرار گرفت، در کنار آن با سیاستگذاری‌های پولی و مالی در قالب بودجه و افزایش نرخ بهره بانکی و نرخ‌گذاری‌های دستوری و ... همگی آسیب به بخش تولید را افزایش داد.
  • متاسفانه در چند سال گذشته خصوصی‌سازی در کشور به گل نشسته است و هیچ‌گونه عملکرد مثبتی در جهت خصوصی‌سازی و حمایت از بخش تولید از سوی حاکمیت دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد تنها راهکار برای فعال کردن بازار سرمایه و جذب نقدینگی به سمت تولید با حل این چهار مورد امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها:

نظر شما