شناسهٔ خبر: 66592244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آصفری در گفت‌وگو با مهر:

رژیم صهیونیستی باید از حضور در بازی‌های المپیک پاریس تعلیق شود

زهرا علیدادی

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل حملات وحشیانه‌ای که طی ماه‌های گذشته در فلسطین داشته است، باید از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تعلیق شود.

صاحب‌خبر -

«محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت اخراج رژیم صهیونیستی از المپیک پاریس، اظهار کرد: پس از حمله روسیه به اوکراین شاهد بودیم که روسیه و بلاروس از شرکت در همه مسابقات جهانی، تعلیق شدند و از سوی دیگر هیچ رویداد ورزشی در روسیه و بلاروس برگزار نشد.

وی تاکید کرد: همان‌طور که روسیه، بلاروس و برخی دیگر از کشورها طی سال‌های قبل به دلایل مختلف از بازی‌های المپیک تعلیق شدند، رژیم صهیونیستی هم به دلیل حملات وحشیانه‌ای که طی ماه‌های گذشته در فلسطین داشته است، باید از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تعلیق شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم جهان اگر به واقع از ستم‌های رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه به ستوه آمده‌اند، باید به صورت عملی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و یکی از فرصت‌های خوبی که می‌تواند این کار را انجام دهند آن است که خواستار عدم حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک پیش رو شوند.

وی با بیان اینکه مردم آزاده جهان باید نشان دهند که از رژیم صهیونیستی جانبداری نمی‌کنند، ادامه داد: همه کشورهای جهان باید بسیج شده و از مسؤولان برگزارکننده و همچنین کمیته بین‌المللی المپیک بخواهند که رژیم صهیونیستی را تعلیق کرده و ورزشکاران این رژیم اجازه حضور در بازی‌های المپیک را نداشته باشد.

آصفری بیان کرد: همه کشورهای جهان باید تبعیض و ناعدالتی را کنار بگذارند و خواستار برخورد جدی با رژیم صهیونیستی شوند که یکی از آوردگاه‌های مناسب برای این کار، تلاش آنان برای کنار گذاشتن رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر به واقع این اتفاق بیافتد و رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تعلیق شود، ملت‌های دنیا نسبت به سازمان‌ها و مجامع بین المللی امیدوار می‌شوند. باید این اتفاق بیافتد و برخورد مسؤولان ذی‌ربط و تصمیم گیرندگان این موضوع دوگانه نباشد.

وی گفت: همه کشورهای مسلمان و غیر مسلمان که در بازی‌های المپیک قرار است حضور یابند، باید از الان تلاش کنند تا جلوی ورود نمایندگان رژیم صهیونیستی به این مسابقات گرفته شود.

آصفری بیان کرد: شرط حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک ۲۴ پاریس، باید آتش‌بس کامل و بی‌قید و شرط در غزه و توقف کشتار در فلسطین باشد و اگر این کار را انجام ندهند، حتماً باید از حضور در این بازی‌ها تعلیق شوند و همه کشورها باید پیگیر این مساله مهم باشند.

نظر شما