شناسهٔ خبر: 66590556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز دویست‌وهجدهم؛

حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه ده‌ها شهید برجای گذاشت

تشدید حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و گسترش وحشت در میان صهیونیست‌ها به دلیل پاسخ کوبنده نیروهای حزب الله لبنان از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از هوا و زمین علیه سراسر نوار غزه به ویژه شهر رفح ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است پاسخ کوبنده نیروهای حزب الله لبنان به تجاوزات تل آویو باعث تشدید انتقادات داخلی در اراضی اشغالی شد.

برجای ماندن ده‌ها شهید در بمباران مناطق مسکونی غزه و رفح

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جنوب شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی ساعات گذشته همچنان ادامه داشته است به طوری که این حملات شدید اردوگاه جبالیا در شمال این باریکه را هدف قرار داد.

رسانه‌های عربی همچنین گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس شهر رفح را هدف قرار دادند.

در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در شرق الزوایده واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۱۰ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیدند.

حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه ده‌ها شهید برجای گذاشت

محله الجنینه واقع در شرق شهر رفح نیز بامداد امروز شاهد حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود. بمباران خانه‌های اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

هدف قرار دادن مناطق مسکونی دیرالبلح در نوار غزه دست کم ۲۰ شهید برجای گذاشت که پیکرهای آنها به بیمارستان شهدا الاقصی منتقل شدند.

علاوه بر حملات هوایی رژیم صهیونیستی، توپخانه این رژیم نیز بار دیگر بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه مناطق مرکزی و شرقی شهر رفح را هدف قرار داد.

ضربات کاری حزب الله صدای صهیونیست‌ها را درآورد

از سوی دیگر تشدید حملات سنگین نیروهای حزب الله لبنان علیه مناطق شمالی اراضی اشغالی باعث شده رسانه‌های عبری زبان از عملکرد تل آویو در این خصوص انتقاد کنند.

در همین راستا رسانه‌های صهیونیستی به نقل از رئیس شورای منطقه اشغالی مرگلیوت در بخش شمالی گزارش دادند: شهرک‌های شمالی در حال نابودی هستند و این مساله بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه افزود: این شهرک‌ها تبدیل به خط درگیری در شمال اسرائیل شده اند و به دلیل جنگ کنونی با حزب الله لبنان در حال نابودی هستند.

رسانه‌های عبری به نقل از افسران ارشد رژیم صهیونیستی گزارش دادند: حملات حزب الله باعث برجای ماندن خساراتی در جبهه شمالی شده که می‌تواند بازگشت اسرائیلی‌ها را به این منطقه به تأخیر بیاندازد.

آنها تاکید کردند: به دلیل تشدید این حملات دیگر هیچ خانه‌ای در شمال اسرائیل برای بازگشت اسرائیلی‌ها باقی نخواهد ماند.

افسران ارشد رژیم صهیونیستی اذعان کردند: حزب الله لبنان به حملات اسرائیل به صورت حملات مستقیم پاسخ می‌دهد و خسارات گسترده‌ای در مناطق شمالی برجای می‌گذارد.

شب گذشته رسانه‌های عربی از تخریب و آتش‌سوزی گسترده در منطقه اشغالی «کریات شمونه» بر اثر اصابت ده‌ها موشک از جنوب لبنان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که طی چند ساعت ۵۵ موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی کریات شمونه در شمال فلسطنی اشغالی شلیک شد.

واکنش امارات به درخواست تل آویو درباره غزه

این در حالی است که وزیر خارجه کشور امارات به سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دعوت از این کشور برای شرکت در اداره به اصطلاح مدنی نوار غزه تحت اشغال تل آویو واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه المیادین، وزیر خارجه امارات در این خصوص گفت: ما سخنان نتانیاهو درباره دعوت از امارات برای شرکت در این طرح را محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما هرگونه حرکتی را در مسیر طرح و برنامه‌های توجیه حضور اسرائیل در نوار غزه رد می‌کنیم.

پیش از این دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرحی توهمی در خصوص نوار غزه ارائه داده بود که متشکل از سه مرحله است. رسانه‌های صهیونیستی با انتشار این طرح مدعی شدند که هدف از آن شکوفایی نوار غزه به عنوان بخشی از زیر ساخت‌های منطقه‌ای توافقنامه‌های عادی سازی روابط و رهایی یافتن از خطر به اصطلاح «حضور ایران در این منطقه» است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: قرار است مرحله نخست به عنوان مرحله ارائه کمک‌های بشردوستانه به مدت ۱۲ ماه ادامه یابد به طوری که تل آویو مناطق امنی را به دور از حکمرانی حماس از شمال نوار غزه تا جنوب آن ایجاد می‌کند. یک ائتلاف متشکل از کشورهای عربی شامل عربستان، امارات، مصر، بحرین، اردن و مراکش اقدام به توزیع کمک‌های بشردوستانه در مناطق امن می‌کنند و فلسطینی‌های ساکن این مناطق کنترل آن‌ها را زیر نظر کشورهای مذکور به دست خواهند گرفت.

حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه ده‌ها شهید برجای گذاشت

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله دوم بین پنج الی ۱۰ سال به طول می‌انجامد. تل آویو مسئولیت کامل امنیت نوار غزه را به دست می‌گیرد. کشورهای عربی مذکور نیز یک هیأت چندجانبه برای نظارت بر بازسازی نوار غزه و حمایت مالی از آن تشکیل می‌دهند. فلسطینی‌های ساکن این باریکه نیز به هیأت مذکور کمک خواهند کرد.

وقوع درگیری و آتش سوزی در جریان حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

نظامیان متجاوز رژیم صهیونیستی بامداد امروز به خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری حمله کرده و باعث ایجاد ترس و وحشت در میان آنها شدند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان صهیونیست با یورش به منطقه فقوعه واقع در شمال شرق شهر جنین چند جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

در جریان حمله به منطقه جلبون در شرق این شهر نیز چند فلسطینی بازداشت شدند. نظامیان صهیونیست به محله جعیدی در شهر قلقیلیه نیز یورش بردند. چند فلسطینی از جمله یک اسیر آزاد شده به همراه همسرش در جریان این حمله عناصر صهیونیست مجدداً بازداشت شدند.

علاوه بر این خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست به زمین‌های کشاورزی و باغ‌های فلسطینی‌ها در روستای المغیر واقع در شرق رام الله حمله کردند.

این صهیونیست‌های وحشی در حملات بامدادی خود درخت‌های زیتون و زمین‌های کشاورزی فلسطینی‌ها را در منطقه مذکور به آتش کشیدند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری نیروهای مقاومت فلسطین ایست بازرسی منطقه جبل جرزیم در جنوب شهر نابلس را هدف قرار دادند.

نظر شما