شناسهٔ خبر: 66590021 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه‌ها/ نگاه اخلاقی «رسالت» به پیامدهای پزشک بلاگری/ گزارش «اعتماد» از بازديد ميدانی زندان مركزی بندرعباس/ واکنش «خراسان» نسبت به مرگ 6 میلیون نخل

صاحب‌خبر -

شفقنارسانه_ صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنا رسانه، «جان بیماران بازیچه بلاگرها!» تیتر روزنامه رسالت است که در گزارشی به این مسئله پرداخت که پزشک بلاگری در کنار سایر حوزه ها رواج پیدا کرده است و عده ای با شماره نظام پزشکی صوری اقدام به نسخه پیچی برای مردم می کنند و با جان آن ها بازی می کنند. رسالت همچنین با نگگاه اخلاقی به مسئله پزشک بلاگری نوشت: «پزشکانی هم که به طور حرفه‌ای بلاگر می‌شوند، صلاحیت طبابت را ازدست می‌دهند. بلاگر در بهترین حالت یک عنصر آموزش عمومی است. ممکن است بتواند اطلاعات بسیارخوبی فراهم و آموزش دهد اما طبابت که یک رابطه دوطرفه حضوری است اتفاق نمی‌افتد. برای آموزش‌های عمومی شاید بتوان از این فضا‌ها استفاده کرد اما طبابت در شبکه‌های مجازی یک کار اشتباه، ناقص و خطرناک است. یکی از چالش‌های بسیار مهم اعتماد به فضای مجازی برای دریافت توصیه‌های درمانی و مراقبتی، حضور شیادان بی‌سواد در لباس پزشک و پرستار و سایر عناوین تخصصی پزشکی و پیراپزشکی است. مردم ما باید بد‌انند که حتی اگر مطمئن باشند که یک صفحه متعلق به پزشکی است که اورا می‌شناسند؛ وقتی آن فرد در مطب نیست و امکان معاینه ندارد و در حال گذراندن اوقات استراحت خویش است، ممکن است در تشخیص و درمان اشتباه کند. »

«در ميان دردهاي مجرماني ازجنس فقر» تیتر روزنامه اعتماد است که گزارشي از بازديد ميداني زندان مركزي بندرعباس کار کرد و به روایت روشنی از وضعیت زندانی ها پرداخت. این روزنامه نوشت: «يكي از آنها زني 30 ساله‌ است؛ زني كه چهره‌اش البته 50 ساله مي‌زند. پسري حدودا 4 ساله در كنارش است. مي‌گويد بچه در زندان به دنيا آمده ‌است، پسربچه‌اي لاغر‌اندام كه زندگي‌اش از دوران جنيني با ميله گره‌ خورده و ديوار و اتاق‌هاي 6 تخته، تنها مأمنش بوده است.اين زن به اتهام همدستي در دو سرقت از طلافروشي در ميناب و بندرعباس زنداني شده‌ است. او به 270 ميليون تومان جزاي نقدي و بازگرداندن طلاها محكوم شده ‌است. حالا روزهاي پاياني مجازات حبسش را مي‌گذراند.»

«مرثیه مرگ 6 میلیون نفر نخل» تیتر روزنامه خراسان است که نسبت به از بین رفتن نخل های کشور هشدار داد. یک فعال محیط زیست در این باره نوشت:« طرح های نادرست انتقال آب، افراط در سدسازی، توسعه غیراستاندارد و خارج از توان کشاورزی در بخش هایی از دشت عباس و استان های ایلام و لرستان به عنوان بالادست خوزستان و سرشاخه های رودهای کارون، کرخه، جراحی، مارون و زهره باعث شد، دبی و حقابه نخلستان های خوزستان دچار کاهش و کمبود فشار آب شیرین شود و وقتی این اتفاق رخ داد، باعث جایگزینی آب شور خلیج‎فارس و آسیب گسترده به نخلستان ها شد»

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….

نظر شما