شناسهٔ خبر: 66589549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

بی‌انضباطی‌های منتظر محمد او را تا آستانه قطع همکاری با مس پیش برد؛

هافبک عراقی برای استقلال هم دردسرساز می‌شود؟

شاید در این سال‌ها کمتر بازیکن عراقی را به یاد داشته باشیم که به‌خاطر بی‌انضباطی‌های مرسوم به کار خود در فوتبال ایران پایان نداده باشند. تا چند سال پیش جاسم کرار با این رفتارها زبانزد شده و در سال‌های اخیر نیز همام طارق با تکرار این رفتارها درنهایت تا قبل از اتمام قراردادش، مجبور به ترک استقلال شد.

صاحب‌خبر -
هافبک عراقی برای استقلال هم دردسرساز می‌شود؟

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال مس رفسنجان از هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر درحالی امروز در دیداری نسبتا سخت به مصاف سپاهان می‌رود که به احتمال زیاد منتظر محمد، هافبک جوان و عراقی این تیم فرصت همراهی شاگردان نویدکیا در این دیدار را پیدا نخواهد کرد. درخصوص آخرین وضعیت این بازیکن عراقی طی روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی منتشر شده و حتی برخی رسانه‌ها نیز خبر از اخراج این بازیکن از مس رفسنجان دادند. این درحالی است که از اردوی مس خبر می‌رسد که این بازیکن اخراج نشده و فقط به‌منظور اعمال قوانین و تنبیهات احتمالی در اختیار باشگاه قرار گرفته؛ هرچند به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این بازیکن دیرتر از زمان مقرر به تمرینات تیمش اضافه شده و البته نامشخص بودن وضعیت بدنی و تنبیه احتمالی، نویدکیا برای بازی حساس امشب تیمش از این بازیکن استفاده نکند.

بی‌توجهی منتظر به لطف محرم
رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا جمعه هفته گذشته (8 روز پیش) درحالی با قهرمانی سامورایی‌ها به پایان رسید که تیم المپیک عراق نیز از سری همین رقابت‌ها یک روز قبل‌تر (13 اردیبهشت) با کسب عنوان سومی انتخابی المپیک پاریس، به این رویداد راه پیدا کرد. این در صورتی است که منتظر محمد که باید جمعه (یک روز بعد از پایان کار تیم عراق در رقابت‌های انتخابی المپیک) خود را به کادر فنی مس معرفی می‌کرد؛ دقیقا 7 روز بعد از صعود کشورش به المپیک به تهران بازگشت تا به تمرینات مس اضافه شود. نکته قابل توجه در این بین لطف محرم نویدکیا نسبت به این بازیکن عراقی است؛ چراکه با توجه به قرار نداشتن رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا در فیفادی، نویدکیا می‌توانست اجازه سفر و همراهی منتظر محمد به عراق برای این رقابت‌ها را ندهد اما از آنجایی که فدراسیون فوتبال عراق چند روز قبل از این رقابت‌ها نامه درخواست برای همراهی کاپیتان المپیک این کشور را به باشگاه مس ارسال کرد و با توجه به اینکه این بازیکن یکی از ارکان اصلی عراقی‌ها به شمار می‌رفت، سرمربی تیم رفسنجانی با این درخواست موافقت کرد و با اعلام اینکه تمام فکر و ذکر این بازیکن با تیم ملی امید کشورش است، این‌طور عنوان کرده بود که: «اصلا به صلاح نبود که مجوز همراهی او با عراقی‌ها را صادر نکنیم.»

انتظار برخورد با منتظر!
بنابراین با توجه به تاخیر 6 روزه این بازیکن در مسیر بازگشت به ایران و غیبت غیرموجه در دیدار اخیر مس و همچنین 5 جلسه تمرینی، به نظر می‌رسد باشگاه مس تنبیهاتی را برای این بازیکن در نظر گرفته و با منتظر برخورد انضباطی شدیدی صورت بگیرد. نکته قابل توجه اینکه این بازیکن در نیم‌فصل اول نیز سابقه بی‌انضباطی داشته و در آغاز نیم‌فصل دوم یک بار دیگر هم 5 روز دیرتر از موعد به تمرینات مس اضافه شده بود. برخی اخبار حکایت از آن دارد که این بازیکن در روزهای ابتدایی هفته گذشته در مراسم تجلیل از اعضای تیم امید عراق در کاخ نخست‌وزیری عراق در بغداد حاضر شده و چند روزی را هم به استراحت و همراهی با خانواده پرداخته است.

چرا منتظر به سرنوشت عدنان دچار نشد؟
آذر ماه سال گذشته درحالی مصطفی محمد، برادر منتظر به مس پیوست که نارنجی ‌پوشان علاوه‌بر این بازیکن عراقی، علی عدنان و منتظر محمد دو عراقی دیگر را هم در لیست خود داشتند. بر همین اساس مصطفی محمد که در پست دفاع راست بازی می‌‌کند، قرارداد خود را زودتر از پایان نیم‌فصل اول با مس امضا کرد تا از ابتدای نیم فصل دوم برای تیم رفسنجانی به میدان برود، این در صورتی است که تا قبل از شروع نیم‌فصل دوم مصطفی از جمع مسی‌ها جدا شد. همچنین در ادامه فصل، دیگر مدافع عراقی مس هم به دلیل بی‌انضباطی توسط نویدکیا از جمع مسی‌ها کنار گذاشته شد. بازیکنی که برای دو روز مرخصی گرفته و به عراق رفته بود اما تا 10 روز بعد هم نیامد تا محرم قید این مدافع عراقی را زده و او را اخراج کند. با این حال از اردوی مس خبر می‌رسد با توجه به بازی‌های حساس آینده این تیم به‌خصوص در جام حذفی و چشم‌اندازی که برای موفقیت مس در این رقابت‌ها در جمع مسئولان این تیم ایجاد شده، محرم قید اخراج منتظر را زده و فعلا به تنبیه او بسنده کند.

هشدار به استقلالی‌ها
شاید در این سال‌ها کمتر بازیکن عراقی را به یاد داشته باشیم که به‌خاطر بی‌انضباطی‌های مرسوم به کار خود در فوتبال ایران پایان نداده باشند. تا چند سال پیش جاسم کرار با این رفتارها زبانزد شده و در سال‌های اخیر نیز همام طارق با تکرار این رفتارها درنهایت تا قبل از اتمام قراردادش، مجبور به ترک استقلال شد. بنابراین از حالا این نگرانی برای استقلالی‌ها ایجاد شده که نکند منتظر محمد هم با تکرار رفتار هموطن‌های خود در استقلال، این باشگاه را با دردسرها و تبعات بعدی مواجه کند. بازیکنی که در مس نشان داد مثل سایر عراقی‌های فوتبال ایران بی‌انضباطی را سرلوحه کار قرار داده و با نیت حضور در اردوهای تیم ملی و امید کشورش و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی قصد دارد بعد از این هم در برهه‌های زمانی مختلف، تا مدت‌های مدید با غیبت‌های موجه و غیرموجه دست استقلالی‌ها را در آب نمک بگذارد! البته استقلال بدون حضور در دیدارهای پلی‌آف، در رقابت‌های فصل بعدی لیگ الیت حاضر می‌شود اما اگر قرار بود این تیم از بازی‌های پلی‌آف این رقابت‌ها در فصل بعدی کار خود را آغاز ‌کند، در صورتی که منتظر در این تیم ماندگار باشد، به‌طور حتم به‌خاطر همراهی تیم ملی عراق در المپیک پاریس، همراهی آبی‌ها در پلی‌آف را از دست می‌داد تا از همین ابتدای حضور در استقلال، غیبت‌های این بازیکن به این شکل آغاز شود.

نظر شما