شناسهٔ خبر: 66589461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

امام جمعه ورامین: برخی زنان و دختران هزینه گزافی صرف آرایش، کاشت ناخن و عمل بینی می کنند، اینها چه سودی دارد؟ امام جمعه ورامین: برخی زنان و دختران هزینه گزافی صرف آرایش، کاشت ناخن و عمل بینی می کنند، اینها چه سودی دارد؟

به گزارش شبکه شرق، امام جمعه ورامین عنوان کرد: بانوان الگوی ما به علم، ایمان، تقوا، ساده زیستی و بهداشت توجه داشتند و در مقابل روش‌های جاهلی در نگاه ابزاری و ارزان قیمت به دختران و تأمین غریزه‌ها می‌ایستادند. بانوان و دختران مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و جایگاه رفیع خود را که نظام خلقت و

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، امام جمعه ورامین عنوان کرد: بانوان الگوی ما به علم، ایمان، تقوا، ساده زیستی و بهداشت توجه داشتند و در مقابل روش‌های جاهلی در نگاه ابزاری و ارزان قیمت به دختران و تأمین غریزه‌ها می‌ایستادند. بانوان و دختران مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و جایگاه رفیع خود را که نظام خلقت و خدا برایشان در نظر گرفته ارج بنهند. 

 
امام جمعه موقت ورامین در خطبه نماز جمعه امروز تاکید کرد: برخی زنان و دختران هزینه‌های گزافی را صرف آرایش، کاشت ناخن، عمل بینی و… می‌کنند و هزینه‌های اقتصادی را به خانواده و همسر تحمیل می‌کنند و در بسیاری از موارد مرتکب گناه می‌شوند و حتی به جسم خود آسیب وارد می‌کنند، اینها چه سودی دارد؟
 
ائمه جمعه ورامین، اصفهان، بجنورد و کرج در خطبه های نماز جمعه امروز در خصوص موضوعاتی همچون ضرورت کمک به فقرا و نگاه غرب به زن و دهه کرامت گفته اند.
 
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر گفت: والدینی که از نعمت داشتن دختر برخوردار هستند، قدر این موهبت الهی را بدانند، نعمت دختر بسیار ارزشمند است و برخلاف تفکر غرب، نگاه به دختر و زن در اسلام نگاه ابزاری و شهوانی نیست.
 
وی گفت: امروز تمام توان رسانه‌های منحط بیگانه به کار گرفته شده که دختران و زنان را از هویت اسلامی خود دور کند و زن را مانند یک کالا ببیند.
 
امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه در نگاه غرب زن اسیر مد و مدگرایی و جلوه گری شده است، گفت: برخی زنان و دختران هزینه‌های گزافی را صرف آرایش، کاشت ناخن، عمل بینی و… می‌کنند و هزینه‌های اقتصادی را به خانواده و همسر تحمیل می‌کنند و در بسیاری از موارد مرتکب گناه می‌شوند و حتی به جسم خود آسیب وارد می‌کنند، اینها چه سودی دارد؟
 
وی بر آموزش چگونه زیستن به دختران در خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: این آموزش‌ها باید در نظام تعلیم و تربیت و خانواده‌ها از ابتدا نهادینه شود، تا خدای نکرده دختران اسیر فرهنگ منحط و ویرانگر غربی نشوند.
 
وی سپس با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مقام معظم رهبری فرمودند «مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول اهمیت دارد.» لذا باید همه در تعیین سرنوشت خود همت کنند و از این حق قانونی و سیاسی خود استفاده کنند.
 
امام جمعه موقت ورامین برخی اتفاقات در ورزشگاه‌های کشور را غیرقابل توجیه دانست و اضافه کرد: عملکرد برخی از مسئولان ورزش با منویات مقام معظم رهبری و مبانی دینی و انقلابی سازگاری ندارد، امیدواریم مسئولان فکری کنند و اجازه چنین هتک حرمت‌هایی را ندهند، هرگونه بی تفاوتی و یا سستی خیانت به آرمان‌های امام و شهدا است.

 

منبع: sharghdaily-930029

نظر شما