شناسهٔ خبر: 66588532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ائمه جمعه اهل سنت گلستان:

دختران استحکام بخش روابط خانوادگی هستند

امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با عنوان اینکه وجود دختران در هر خانه ای ارتباط بین اعضای خانواده را تحکیم می بخشد بر حفظ شأن و منزلت دختران در خانواده و جامعه تأکید کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: رسول اکرم (ص) فرموده است: «در خانه ای که در آن دختر باشد هر روز فرشتگان رفت و آمد کرده و روزانه 12 رحمت خداوند را به آن خانه نازل می کنند».
 
آخوند «ناصر محمد قزل» در نماز جمعه این هفته مسجدالنبی قازان قایه مراوه تپه با اشاره به اهمیت و جایگاه بانوان در دین مبین اسلام، اظهار کرد: دختران شادی آور هر خانه ای هستند، خانه ای که در آن دختر باشد شادی و سرور در آن خانه حاکم خواهد بود.
 
به گفته وی؛ اصل و پایه شادی هر خانه دختران هستند که نسبت به والدین، خواهران و برادران خود ارادت و محبت زیادی نشان می دهند.
 
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با یادآوری اینکه دین اسلام به بانوان حق حیات تازه ای داد، تصریح کرد: اعراب جاهلی دختران خود را زنده به گور می کردند، اسلام با حذف فرهنگ و رسوم جاهلی زنان و دختران را نجات داد و به آنها شأن، منزلت و کرامت عطا کرد.
 
وی افزود: آداب جاهلی اعراب با بعثت پیامبر اسلام(ص) کنار گذاشته شد و به خانواده و به وجود دختران در خانواده و جامعه اهمیت داد.
 
به گفته وی؛ مادران نخستین مربی تربیت فرزندان هستند، مادران ترکمن با آگاهی از آرامش بخش بودن یاد خداوند برای قلوب انسان ها، کودکان خود را با ذکر و نام پروردگار تربیت می کنند.
 
دشمنان نظاره‌ گر حضور مردم در انتخابات هستند
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، گفت: دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم نظاره‌ گر حضور مردم در تمامی عرصه ها از جمله عرصه انتخابات هستند.
 
 آخوند «مددآقا هوشمند» در خطبه های نماز جمعه‌ مصلای شهر اینچه برون با دعوت مردم به حضور در پای صندوق های رأی اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی می توانند با حضور حداکثری در عرصه انتخابات و با حفظ وحدت نقشه‌های دشمنان اسلام و کشورمان را نقش برآب کنند.
 
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام  انسان های وارسته ای هستند که هدفشان تقویت و گسترش اسلام بوده است و در این  راه فداکاری های بسیاری کرده اند.
وی افزود: حضرت معصومه (س) نیز جهت دیدار و یاری برادرش امام رضا (ع) به ایران آمد؛ ولی در شهر قم رحلت می کند.
 
آخوند هوشمند با بیان برخی کرامات و معجزات پیامبر اسلام (ص) ابراز کرد: معجزه و کرامات امر خارق العاده ای هستند که از توان مردم عادی خارج است و انبیا الهی با نشان دادن این اعمال خارق العاده در واقع قدرت الهی را به مردم نشان داده و دعوت به دین خدا می کردند.
 
وی ادامه داد: در عصر هر پیامبری افراد نادان و جاهل بودند که حتی بعد از دیدن معجزه نیز از قبول آن خودداری می کردند.
 
به گفته وی؛ قرآن کریم این معجزه بی بدیل نبی مکرم اسلام (ص) کتاب آسمانی است که تا قیامت راهنما و هدایتگر انسان ها از ظلمات به سوی نور است.
 
دختران نازل کننده برکت خانه هستند
امام جمعه اهل سنت شهر تاتارعلیا، گفت: دختران نازل کننده برکت و رحمت خداوند در همه خانه ها هستند.
 
آخوند «محمد جرجانی» در نماز جمعه مسجد جامع شهر تاتارعلیا با تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) فرموده است: «هر که دختری داشته باشد و خوب تربیتش کند و او را به خوبی دانش بیاموزد و از نعمت هایی که خداوند به او عطا کرده به وفور بهره مندش سازد، آن دختر، سپر و پوشش پدر در برابر آتش دوزخ خواهد بود».
 
 امام جمعه اهل سنت شهر تاتارعلیا با اذعان بر وجود اتحاد و همبستگی و اهمیت آن در جامعه ایران اسلامی، تصریح کرد: خداوند سبحان در آیه 103 سوره مبارکه «آل عمران» مى فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا...» (و همگى به ریسمان خدا، چنگ زنید، و پراکنده نشوید).
 
وی افزود: خداوند با تأکید بر موضوع وحدت و همدلی، مسلمانان را برادر دانسته و می فرماید: «إِنَّما الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ» در واقع خداوند مسلمانان را به زندگی همراه با صلح، صفا و رفع خصومت دعوت می کند.
 
تربیت صحیح فرزندان بزرگترین مسئولیت والدین است
امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: تربیت صحیح فرزندان که امانت الهی هستند بزرگترین مسئولیت برای والدین است.
 
آخوند «اسماعیل قدیری» در نماز جمعه مسجد جامع چنارلی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان از دیدگاه قرآن و سنت، اظهار کرد: فرزندان باید با رزق حلال بزرگ شوند که در غیر این صورت لقمه حرام یقه خودشان را گرفته و مشکلات روحی و روانی فراوانی برای خانواده ایجاد می کند.
 
امام جمعه اهل سنت چنارلی تعلیم نماز، قرآن و ادب اسلامی را برای فرزندان لازم دانست و گفت: فرزندان را تعلیم قرآن دهید که خود قرآن همه نوع تعلیم فردی و اجتماعی را برای فرزندان آموزش خواهد داد.
 
وی افزود: خداوند فرموده است: «هر کسی برای من خدمت کند من نیز در دنیا حامی و پشتیبان او خواهم بود و رزق و روزی او را تأمین خواهم کرد».
 
دنیا از جنایات صهیونیست ها متنفر است
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، گفت: امروز مردمان دنیا از جنایات و ددمنشی های صهیونیست ها متنفر شده است.
 
آخوند «یوسف ایری» در نماز جمعه مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با اشاره به فجایع بی شماری که اشغالگران قدس در فلسطین مرتکب شده اند، اظهار کرد: در وقوع این همه جنایت صهیونیست ها تنها نبوده اند؛ بلکه دست آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر حامیان آنها نیز آلوده به خون کودکان و زنان فلسطینی شده است.
 
به گفته وی؛ کشورهای اسلامی اگر مراودات سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم منحوس قطع کنند کار اشغالگران تمام خواهد بود؛ ولی متأسفانه سران خائن و دنیاطلب بلاد اسلامی نمی خواهند دست از حمایت این جنایت پیشگان بردارند.
 
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال جنبش دانشجویی در کشورهای غربی را سرآغازی بر بیداری مردمان این کشورها دانست و گفت: فریاد مظلوم خواهی ملت فلسطین دیگر به همه نقاط عالم رسیده و آزادی خواهان جهان را به جنب و جوش و حمایت از آنها واداشته است.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما