شناسهٔ خبر: 66587113 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

خبری که رسمی شد

امباپه تایید کرد: از پاری سن ژرمن می‌روم

کیلیان امباپه اعلام کرد که در پایان فصل پاری سن ژرمن را ترک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره کیلیان امباپه در ویدئویی اعلام کرد که در پایان فصل پاری سن ژرمن را ترک می‌کند.

در هفته‌های اخیر یکی از موضوعات مهم دنیای فوتبال آینده کیلیان امباپه، فوق ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن بوده است. در اواسط فصل رسانه‌های معتبر تأیید کردند که او در پایان فصل ۲۴-۲۰۲۳ پاری سن ژرمن را ترک می‌کند و به رئال مادرید خواهد پیوست.

گمانه‌زنی‌ها اما در ادامه بیشتر شد. پس از روند موفق لوئیز انریکه در پاری سن ژرمن و نتایج امیدوارکننده این باشگاه در پروژه جدیدش با سرمربی اسپانیایی، برخی رسانه‌ها مدعی شدند که ممکن است نظر امباپه تغییر و قراردادش را با پی‌اس‌جی تأیید کند.

در این مدت در تمام کنفرانس‌های خبری انریکه، خبرنگاران از او درباره موضوع امباپه سوال می‌کردند و او پاسخی نداشت جز یک جمله: «چیزی نمی‌گویم و تا امباپه نظرش را نگوید سکوت می‌کنم.»

2020396

پس از حذف پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان اروپا با شکست مقابل دورتموند، انتظار می‌رفت که امباپه نظر نهایی درباره آینده‌اش را اعلام کند و همین اتفاق هم افتاد.

او در ویدئویی ۴ دقیقه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، علنا اعلام کرد که این آخرین فصل حضور او در پاری سن ژرمن خواهد بود. او قرارداد خود را تمدید نخواهد کرد. بازی این یکشنبه مقابل تولوز در لیگ یک آخرین بازی این ستاره در پارک دو پرنس خواهد بود.

او گفت: «می‌خواستم با شما صحبت کنم. همیشه گفته بودم که در زمان مناسب با شما صحبت خواهم کرد. می‌خواستم به همه بگویم که امسال آخرین سال حضور من در پی‌اس‌جی است. قصد تمدید ندارم. ماجراجویی من تا چند هفته دیگر به پایان خواهد رسید. من آخرین بازی خود را در پارک دو پرنس در روز یکشنبه انجام خواهم داد.»

احساسات زیادی وجود دارد، سال‌های زیادی که من افتخار بزرگ عضویت در بزرگترین باشگاه فرانسه را داشتم که به من اجازه داد تا به اینجا برسم و اولین تجربه خود را در یک باشگاه با این همه تجربه داشته باشم. تحت فشار و برای رشد، همراه با برخی از بزرگ‌ترین قهرمانان تاریخ، من نیز به عنوان یکی از همین مردم، با تمام افتخارات و اشتباهاتی که مرتکب شدم، رشد کرده‌ام.

2020397

اول از همه می‌خواهم از همه هم‌تیمی‌هایی که داشتم تشکر کنم، از همه مربیان: امری، توخل، پوچتینو، گالتیه و لوئیس انریکه. مدیران ورزشی لئوناردو و لوئیس کامپوس، به خاطر اینکه همیشه من را همراهی کردند. از همه اعضای باشگاه که هیچکس آنها را نمی‌بیند و شایسته تقدیر هستند تشکر می‌کنم. می‌دانم که وقتی می‌روم باشگاه در دستانی امن و عالی قرار دارد.
سخت است. هرگز فکر نمی‌کردم اعلام آن اینقدر سخت باشد که کشورم، فرانسه، لیگ یک را ترک کنم، اما فکر می‌کنم بعد از هفت سال به این چالش جدید نیاز داشتم.

می‌دانم که بهترین بازیکن نیستم، اما از هواداران برای تمام محبتی که هفت سال به من داشتند تشکر می‌کنم. پی‌اس‌جی باشگاهی است که شما را بی‌تفاوت نگه نمی‌دارد، یا دوستش دارید یا از آن متنفر هستید.

پشیمان نیستم، این باشگاهی است که تمام عمرم آن را به یاد خواهم داشت. من دیگر اینجا بازی نخواهم کرد اما همه بازی‌ها را تماشا خواهم کرد. من سعی کردم بهترین ورژنم را ارائه دهم، از زندگی برای تمام احساساتی که اینجا تجربه کردم تشکر می‌کنم. حالا باید آخرین جام را ببریم. خداحافظ.»

خداحافظی امباپه بلافاصله واکنش‌هایی به دنبال داشت. به عنوان مثال، پیج رسمی لیگ یک پیامی با عنوان «برای همه چیز متشکریم» منتشر کرد، با عکسی از این بازیکن پاریسی که دست کودکی خود با لباس موناکو را گرفته، نمادی از تکامل بازیکنی که قهرمان فرانسه را ترک خواهد کرد.

2020398

پس از اعلام رسمی جدایی امباپه، جانلوکا دی‌مارزیو، خبرنگار معروف حوزه نقل و انتقالات، اعلام کرد که انتقال این بازیکن به رئال مادرید پس از فینال چمپیونزلیگ رسمی خواهد شد.

نظر شما