شناسهٔ خبر: 66581567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

جزئی‌ترین تصویر از مغز انسان که تابه‌حال دیده‌اید! جزئی‌ترین تصویر از مغز انسان که تابه‌حال دیده‌اید!

دانشمندان با استفاده از ۱.۴ پتابایت داده تصویربرداری میکروسکوپ الکترونی، توانستند بخش کوچک مکعبی مغز انسان را بازسازی کنند. در هر یک میلی‌متر از این فضای میکروسکوپی ۵۷۰۰۰ سلول، ۱۵۰ میلیون سیناپس و ۲۳۰ میلی متر ورید بسیار ظریف قرار دارند. به گزارش خبرآنلاین، این پژوهش کار یک دهه تحقیق بوده است و

صاحب‌خبر -

دانشمندان با استفاده از ۱.۴ پتابایت داده تصویربرداری میکروسکوپ الکترونی، توانستند بخش کوچک مکعبی مغز انسان را بازسازی کنند. در هر یک میلی‌متر از این فضای میکروسکوپی ۵۷۰۰۰ سلول، ۱۵۰ میلیون سیناپس و ۲۳۰ میلی متر ورید بسیار ظریف قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین، این پژوهش کار یک دهه تحقیق بوده است و بزرگترین و دقیق‌ترین بازتولید مغز انسان است که به وضوح سیناپس‌ها می‌رسد، ساختار‌هایی که به نورون‌ها اجازه می‌دهند، سیگنال‌ها را بین آن‌ها منتقل کنند.

جف لیچتمن، عصب شناس از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «یک ترابایت، برای اکثر مردم، غول‌پیکر است، اما تنها یک ذره کوچک از مغز انسان هزاران ترابایت است.»

جزئی‌ترین تصویر از مغز انسان که تابه‌حال دیده‌اید!

یکی از حلقه‌های آکسونی مرموز

از آنجایی که نمونه از یک بیمار مبتلا به صرع گرفته شده است، مشخص نیست که آیا این ویژگی‌های طبیعی، اما نادر، ویژگی‌های مغز انسان هستند یا با اختلال بیمار مرتبط هستند. در هر صورت، این کار وسعت و عمق وسیع شکاف درک ما از مغز را آشکار کرده است.

منبع: fararu-733843

نظر شما