شناسهٔ خبر: 66578340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مشگین‌شهر:

اساتید حوزوی برای رسالت تعلیم و تربیت آماده شوند

مشگین شهر_ امام جمعه مشگین‌شهر گفت: اساتید حوزوی با ارتقای توان علمی خود برای رسالت تعلیم و تربیت بیش از پیش آماده شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار صبح جمعه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه فاطمیه (س) مشگین شهر، شهید مطهری را مرزبان اعتقادات اسلامی معرفی و اظهار کرد: تبیین حق، رد باطل، دفع و رفع تحریف‌ها و تحلیل عمیق باورهای متعالی و معارف ناب اسلام و پاسخگویی به شبهه‌ها از ویژگی‌های بارز این شهید والامقام بود.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد که انسان را به اندیشه‌ورزی و خرد ورزی فرا می‌خواند، افزود: وظیفه اساتید در درجه اول، ایجاد روحیه تفکر و تعقل در شاگردان است.

امام جمعه مشگین شهر به تبیین رسالت معلمان در نظام دینی پرداخت و بیان کرد: اساتید با بالا بردن توان علمی خویش و یادگیری روش‌های نوین تدریس بایستی خود را برای رسالت سنگین تعلیم و تربیت مسلح کنند.

حجت‌الاسلام باوقار تزکیه نفس را قبل از تعلیم الزامی دانست و اذعان داشت: هر چقدر گفتار مطابق با عمل و کردار باشد تاثیرگذاری در تعلیم و تربیت به مراتب بیشتر خواهد بود.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه (سلام‌الله‌علیها) مشگین شهر تصریح کرد: برای به دست آوردن علم نافع باید زمینه معنوی و طهارت باطنی فراهم باشد و هر چقدر انسان خودساخته باشد طبعاً شعاع تأثیر گذاری‌اش بیشتر خواهد بود.

نظر شما