شناسهٔ خبر: 66574880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خبر داد؛

ارائه خدمات هلال احمر آذربایجان شرقی به ۵۳۵ هزار نفر در نوروز

تبریز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از ارائه خدمات نوروزی به بیش از ۵۳۵ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: این جمعیت در ارزیابی‌های کشوری رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید منجم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ گفت: در این مدت ۱۳۵ هزار نفر از خدمات اطلاع‌رسانی و هشدارهای مربوط به نقاط حادثه‌خیز، ۵۲ هزار ۸۶۰ نفر از خدمات کنترل فشار خون و ۲۸ هزار نفر از آموزش‌های چهره به چهره کمک‌های اولیه بهره‌مند شدند.

وی همچنین از توزیع ۲۵ هزار و ۱۳۱ بسته افطاری، ارائه خدمات دندانپزشکی به بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر، خدمات درمانی و پرستاری به بیش از ۱۲ هزار نفر، واکسیناسیون به ۹۵۹ نفر و ارائه ۴ هزار و ۸۷۸ نسخه دارویی خبر داد.

منجم با بیان اینکه ۳۳ پایگاه و ۱۳ پست موقت امداد و نجات در ایام نوروز در استان فعال بودند، افزود: امدادگران هلال احمر به ۱۷۳ مورد حادثه اعزام شدند که در جریان این حوادث ۴۶۳ نفر مصدوم و ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اجرای پویش هلال رحمت در نوروز امسال خبر داد و گفت: در این پویش ۳۹ هزار و ۷۶۸ نفر خدمات دریافت کردند و بیش از ۶۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد.

منجم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری توسط این جمعیت در ارزیابی طرح خدمات نوروزی، گفت: این موفقیت مرهون تلاش‌ها و ایثارگری‌های شبانه‌روزی امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و کارکنان خدوم هلال احمر استان است.

وی همچنین از کسب رتبه اول کشوری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و رتبه دوم معاونت داوطلبان این جمعیت در این ارزیابی‌ها خبر داد.

نظر شما