شناسهٔ خبر: 66564943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوم خرداد؛

۷ هزار و ۸۵۳ نفر از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

اصفهان - مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از اعزام ۷ هزار و ۸۵۳ نفر از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی از سوم خرداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر ضیایی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام حجاج از استان اصفهان به سرزمین وحی اظهار کرد: از ۲ استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری ۷ هزار و ۸۵۳ نفر در سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر خانه خدا در قالب ۵۶ کاروان اعزام خواهند شد، افزود: این پروازها از سوم خرداد ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به همکاری ۲۰ شرکا هواپیمایی با فرودگاه اصفهان گفت: این فرودگاه ۲ باند پروازی استاندارد دارد که در دهه اخیر روکش شده و ۲۰ موقعیت پارک استاندارد دارد، همچنین تجهیزات کمک ناوبری و نظارتی به‌روز، تجهیزات ارتباطی، هواشناسی یا RVR، امداد و نجات، سامانه فرود یا ILS در این فرودگاه موجود است.

وی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان از معدود فرودگاه‌های مجهز به سرویس رادار کشور است یادآور شد: فرودگاه اصفهان، دو ترمینال پروازهای داخلی و خارجی دارد که ترمینال پروازهای داخلی ۱۲ هزار متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش دو میلیون مسافر در سال را دارد و ترمینال پروازهای خارجی با مساحت ۱۵ هزار متر مربع، ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۲۵۰ مسافر را دارد.

ضیایی اضافه کرد: اوج کار ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ بود، در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی با فرودگاه همکاری می‌کنند و ۱۸ مسیر داخلی و ۶ مسیر خارجی وجود دارد که از طریق آنها روزانه ۴۰ پرواز ورود و خروج در پروازهای داخلی و ۸ پرواز ورود و خروج درپروازهای خارجی انجام می‌شود.

نظر شما