شناسهٔ خبر: 66563760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا:

۵۲۶ موقوفه در شهرستان نکا وجود دارد

نکا- رئیس اداره اوقاف و امورخیریه نکا از اجرای طرح معافیت پرداخت پذیره اولیه موقوفات خبر داد و گفت: ۵۲۶ موقوفه در شهرستان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دارابی صبح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به طرح معافیت پرداخت پذیره اولیه موقوفات اظهار داشت: باتوجه به موافقت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تمامی متصرفین اراضی وقفی (اشخاص حقیقی) که تاکنون موفق به تنظیم قرارداد اجاره نسبت به سهم وقف نشدند از پرداخت اولیه اوقافی معاف بوده و صرفاً نیز باید اجرت المثل ایام تصرف و اجاره جاری را پرداخت کنند.

وی افزود: این طرح شامل حال کاربری‌های تجاری نخواهد شد در همین راستا مابقی کاربری‌های مسکونی و کشاورزی از این فرصت برای بهره مندی از تخفیفات استفاده خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا در ادامه از وجود ۶۴ بقاع متبرکه در این شهرستان خبر داد که از این تعداد ۲۱ بقعه متبرکه مستعد و به صورت فعال در مناسبت‌ها به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه رویکرد بقاع متبرکه باید به صورت فرهنگی و پدافندی باشد افزود: شهدا و امامزادگان در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند لذا باید برای پیشبرد اهداف فرهنگی در ساخت و سازهای بقاع متبرکه همت شود.

این مسئول حوزه وقف در شهرستان در بخش دیگر نیز از وجود ۵۲۶ موقوفه در این شهرستان خبر داد و همچنین خاطرنشان کرد: تعداد ۹۸ موقوفه متصرفی و ۳۱ موقوفه غیر متصرفی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد موقوفات برای اجرای مراسم عزاداری سیدالشهدا است بیان کرد: بیش از ۳۳۰ میلیون تومان طی یک سال گذشته به هیأت‌های مذهبی و مساجد کمک و مساعدت شد.

دارابی گفت: ۲۱۹ مسجد، ۶۷ حسینیه و ۱۰ آرامستان درسطح شهرستان نکا وجود دارد که مردم از این اماکن استفاده می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) در بقاع متبرکه مستعد، برپایی ایستگاه صلواتی، قرائت زیارت امین الله، غبارروبی بقاع متبرکه و برگزاری محفل انس با قرآن در بقعه متبرکه عبدالکریم و عبدالرحیم نوذر آباد را از جمله ویژه برنامه دهه کرامت در شهرستان نکا برشمرد.

نظر شما