شناسهٔ خبر: 66557003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

دیدار «اولیانوف» با مدیرکل آژانس اتمی با موضوع ایران

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین امروز اعلام کرد: با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نتایج سفر وی به ایران گفتگو کردم.

صاحب‌خبر -

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین امروز چهارشنبه در واکنش به سفر روزهای اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران با ارسال پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در دیدار با «رافائل گروسی» درباره نیروگاه هسته‌ ای زاپروژیا و نتایج سفر وی به ایران گفتگو کرده است.

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین در این خصوص نوشت: امروز با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رافائل ماریانو گروسی دیدار کردم. ما در مورد نتایج سفر اخیر وی به ایران و همچنین برخی مسائل مربوط به نیروگاه زاپروژیا گفتگو کردیم.

این در حالیست که وی بعدازظهر دیروز (سه شنبه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان گفته بود: در سال‌های گذشته با چالش‌های جدی در حوزه‌های سلامت، انرژی و موارد دیگری مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای می‌تواند به بسیاری از چالش‌های حال حاضر پاسخ دهد، گفت: سیل‌ها و افزایش دمای هوا می‌تواند بر همه چیز اثر منفی بگذارد. چند ماه پیش در اجلاس COP تاکید شد که باید مصرف کربن به صفر برسد. بیماری‌هایی مانند سرطان یکی از جدی ترین چالش‌های جهان است و سالانه با بیش از ۴ میلیون کیس سرطان مواجه هستیم.

گروسی افزود: به علت چالش‌های سیاسی، از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم./مهر


 

برچسب‌ها:

نظر شما