شناسهٔ خبر: 66556444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی اجرایی شود

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اختیارات تفویض شده، معطل ماندن برخی از مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان قابل توجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی افزود: دستگاه‌های استانی ملزم به تسریع در روند اجرای مصوبات این شورا هستند.

وی اضافه کرد: روان سازی در تردد در پایانه‌های مرزی استان ضروری است و دستگاه‌های متولی باید در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معتمدیان ادامه داد: تمامی دستگاه‌های متولی ساماندهی مرزهای آذربایجان غربی، ملزم به اجرای به موقع و پیگیری مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی بوده و با هرگونه کوتاهی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت انجام دقیق و عمل به تعهدات طرفین در مرزهای استان اظهار کرد: با هماهنگی بیشتر با طرف‌های مقابل در ترکیه و اقلیم کردستان عراق، شاهد تسریع تردد از مرزها و رونق پایانه‌های مرزی استان خواهیم بود.

معتمدیان بر صیانت از حقوق قانونی مرزنشینان در مرزهای استان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های قانونی برای بهره مندی حداکثری مرزنشینان آذربایجان غربی از پتانسیل‌های تجارت مرزی و در جهت رونق اقتصاد و اشتغال منطقه استفاده شود.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز داشته و با توجه به فعالیت پنج پایانه مرزی و ۹ گمرک از استان‌های فعال در تبادلات بین المللی کشور به شمار می‌رود.

نظر شما