شناسهٔ خبر: 66555150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۸۵ هزار نفر در مغان واجد شرایط رأی دادن هستند

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۱۸۵ هزار نفر در مغان واجد شرایط برای رأی دادن در مرحله دوم انتخابات هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رضا قاسمیان عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد انتخاباتی استان اردبیل، اظهار داشت: 260 هزار نفر در سه حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز زندگی می‌کنند که از این تعداد 185 هزار نفر واجد شرایط برای حضور و مشارکت در انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه مهلت تبلیغات قانونی کاندیداها هشت صبح فردا به پایان می‌رسد، تصریح کرد: 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز از فرصت باقیمانده برای تبلیغات استفاده کرده و از ساعت هشت صبح فردا هرگونه تبلیغات له یا علیه کاندیداها تخلف محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در روز رأی‌گیری نیز استفاده از هرگونه اقلام و نماد تبلیغاتی تخلف محسوب شده و ما سعی می‌کنیم در سریعترین زمان به تخلفات کاندیداها و طرفداران آنها با محوریت مراجع قضایی رسیدگی کنیم.

قاسمیان از تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری باشکوه انتخابات در 21 اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: 6 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات مرحله دوم هستند تا با هوشیاری و مراقبت بیشتر اجازه بروز کوچکترین تخلف و انحرافی را در انتخابات روز جمعه ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تکلیف تک کرسی باقیمانده استان در مجلس دوازدهم جمعه مشخص خواهد شد تا ما بتوانیم هفتمین منتخب استان را در مجلس شناخته و زمینه حضور آنها را در جایگاه قانون‌گذاری درک کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: منطقه مغان از مناطق با استعداد و به عنوان قطب کشاورزی و لبنی کشور محسوب می شود و مردم این منطقه با حضور و مشارکت بالا در انتخابات سعی خواهند کرد تا بهترین و شایسته‌ترین فرد را راهی بهارستان کنند تا زمینه برای توسعه و ترقی منطقه بیش از گذشته فراهم آید.

قاسمیان بیان کرد: 276 شعبه اخذ رأی در مرحله اول انتخابات در این حوزه انتخابیه حفظ شده و در مرحله دوم نیز 276 شعبه اخذ رأی فعال خواهد بود تا رأی ساکنان شمال استان را دریافت کند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از لحاظ امنیتی و سلامت برگزاری انتخابات هیچ‌گونه مشکل و دغدغه‌ای وجود ندارد و سعی ما بر این است تا در کنار هیأت‌های اجرایی، نظارتی و بازرسی ناظرانی را از خود کاندیداها انتخاب کنیم تا در روز رأی‌گیری در صحنه حاضر بوده و بتوانند بر روند سالم انتخابات نظارتی میدانی انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و برپایی جشن سیاسی مردم شمال استان مهیا شده و انتظار می‌رود انتخابات نیمه الکترونیکی در مرحله دوم با امنیت و آرامش خاطر برگزار شده و منتخب شمال استان راهی مجلس شود.

انتهای پیام/131

نظر شما