شناسهٔ خبر: 66548479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سایه تیرگی روابط پاکستان _افغانستان/ طالبان اتهامات اسلام آباد را رد کرد

اقتصادنیوز: درحالیکه پاکستان می‌گوید حمله تروریستی در فروردین ماه که چند کشته از اتباع چینی بر جای گذاشت در افغانستان برنامه‌ریزی شده است، وزارت دفاع طالبان این اتهام را رد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، احمد شریف سخنگوی ارتش پاکستان در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد یک بمبگذاری در ماه مارس که منجر به کشته شدن ۵ مهندس چینی و یک راننده پاکستانی شد، در کشور همسایه افغانستان برنامه‌ریزی شده و بمب‌گذار یک شهروند افغان بود.

وی دیروز (سه‌شنبه) عنوان کرد که ۴ مرد پشت حمله ۲۶ مارس (۷ فروردین) در بشام منطقه‌ای واقع در ایالت خیبر پختونخوا، دستگیر شدند و این حمله تلاشی برای آسیب زدن به رابطه دوستی بین پاکستان و چین بوده است.

هزاران چینی در حال حاضر بر روی پروژه‌های مربوط به راهگذر اقتصادی چین-پاکستان کار می‌کنند.

وزارت دفاع طالبان امروز چهارشنبه اتهامات مبنی بر اینکه شهروندان افغان در حمله به مهندسان چینی دست داشتند را رد کرد.

خبر مرتبط
انفجار 2 مین در پاکستان+آمار کشته‌ و زخمی‌ها

اقتصادنیوز: پلیس پاکستان روز پنجشنبه از انفجار 2 مین در این کشور در یک منطقه به فاصله زمانی کوتاه و زخمی شدن چند نفر خبر داد.

مفتی عنایت‌الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع ملی طالبان گفت: افغان‌ها در چنین مسائلی دخالت نداشتند. متهم کردن افغانستان برای چنین حوادثی یک تلاش شکست خورده در جهت انحراف حواس‌ها از حقیقت موضوع است و ما به شدت آن را رد می‌کنیم.

خوارزمی در ادامه اینطور عنوان کرد: کشته شدن شهروندان چینی در یک منطقه از خیبر پختونخوا که تحت پوشش امنیتی شدید ارتش پاکستان است، ضعف آژانس‌های امنیتی پاکستانی را نشان می‌دهد.

خبر مرتبط
آزادی تعدادی از زندانیان در ایران و پاکستان

اقتصادنیوز: معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ضمن اعلام این که در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد خواهند شد، گفت که همزمان برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز در آستانه آزادی هستند.

روابط اسلام آباد و کابل در ماه‌های اخیر تیره و تار شده است. پاکستان می‌گوید کابل به اندازه کافی برای مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی که پاکستان را هدف قرار می‌دهند، تلاش نمی‌کند و در ماه مارس، پاکستان حملات هوایی را علیه آنها در خاک افغانستان انجام داد.

سال گذشته، پاکستان نزدیک به ۳۷۰ هزار تبعه افغان فاقد مدرک را اخراج کرد و گفت که بیشتر حملات انتحاری علیه نیروهای امنیتی این کشور توسط افغان‌ها صورت گرفته است، اتهامی که کابل آن را رد کرد.

 

 

نظر شما