شناسهٔ خبر: 66548187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد

اردبیل- مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها؛ برای بهنگام‌سازی مدل اجزای محدود» با رویکردی به حوزه فنی مهندسی در اردبیل منتشر شد.

صاحب‌خبر -

مهران محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این کتاب در حوزه مهندسی به ویژه مهندسی عمران گرایش سازه، رباضی آنالیز و الگوریتم و مهندسی مکانیک متلب منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب توسط مهندس «محسن سیفی‌داوری» عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل، مهندس «حسین سیفی‌داوری» و دکتر «حسن حسین‌زاده» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تالیف شده که شناسایی آسیب دقیق سازه ها با استفاده از الگوریتم چرخه و مقایسه تنس و کرنش سازه با استفاده از نرم افزار انسیس و اباکوس از ویژگی های مهم آن است.

مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل بیان کرد: بخش قابل توجهی از کتاب شناسایی آسیب‌ سازه‌ها بیان می دارد که محدوده وسیعی از مطالعات و تحقیقات مهندسی که امروزه با نام بهنگام سازی شناخته می شوند.

محمدی گفت: در این کتاب همچنین موضوع اصلاح مدل المان های محدود به کمک پاسخ دینامیکی سازه مدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: پاسخ های دینامیکی سازه، به کمک آزمون های تجربی به دست می آیند و یکی از کاربردهای مهم بهنگام سازی شناسایی مکان و میزان آسیب دیدگی در سازه ها است که در این کتاب به طور مفصل به آن پرداخت شده است.

نظر شما