شناسهٔ خبر: 66547467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سخنگوی دولت: در حوزه تسهیلات تکلیفی، دولت با کسی شوخی ندارد/ بانک ها برنامه اصلاحی را رعایت کنند

صاحب‌خبر -

شفقنا- سخنگوی دولت ضمن تاکید بر اینکه در حوزه تسهیلات تکلیفی نگاه دولت روشن است و با کسی شوخی ندارد، گفت: اگر بانک ها برنامه اصلاحی را رعایت نکنند تصمیم گیری لازم اتخاذ می شود.

به گزارش شفقنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به میزان واردات و صادرات کشور گفت: حجم صادرات و واردات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. علاوه بر آن تراز تجاری هم مثبت شده است و امیدواریم با منابع ارزی خوب امسال را پیش ببریم.

بهادری جهرمی ضمن تاکید بر اینکه در حوزه تسهیلات تکلیفی نگاه دولت روشن است و با کسی شوخی ندارد، گفت: هم در جلسات شورای عالی مسکن و هم عملکرد سازمان مالیاتی در حوزه ای که قانون ضمانت اجرایی را برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن پیش بینی کرده و هم در اصلاح ترازنامه بانک ها نگاهش روشن است. بنابراین اگر بانک ها برنامه اصلاحی را رعایت نکنند تصمیم گیری لازم اتخاذ می شود.

بهادری جهرمی به مقایسه عملکرد دولت فعلی با دولت گذشته پرداخت و گفت: در دوره‌ای مشق اقتصادی ما دست نگاه‌ها و چهره‌های سیاسی بود که برای کشور تصمیم‌های اقتصادی می گرفتند. نتیجه عملکرد آنها نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی بود که در ابتدای دولت سیزدهم تحویل گرفتیم.

وی افزود: وقتی همان چهره‌های سیاسی می‌بینند مدیریت اقتصادی دولت سیزدهم موفق شده و توانسته نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۳ درصد کاهش دهد، برای اینکه عملکردشان با عملکرد مدیران اقتصادی روز مقایسه نشود دست به فضا سازی در رسانه می زنند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است و مانند آن عزیزان سیاسی نیست. امیدورایم با نگاه اقتصادی مشکلات به ارث رسیده نظیر تورم‌های های بالا ، نرخ رشد نقدینگی بالا، رکود اقتصادی بالا و نرخ بیکاری بالا که همه در مسیر درمان قرار گرفته با سرعت بیشتری درمان شود.

نظر شما