شناسهٔ خبر: 66546001 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

درحاشیه جلسه دولت اوجی خبر داد

افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین

عصر خودرو- وزیر نفت میزان استفاده از کارت سوخت شخصی از ۳۰ درصد سال گذشته به بیش از ۷۶ درصد در سالجاری افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از 1200 شرکت توانمند داخلی و 250 شرکت خارجی در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از توان صنعت‌گران، پیمانکاران، مشاوران و فعالان صنعت نفت و گاز داخلی‌مان استفاده کرده و به این کار ادامه خواهیم داد. وزارت نفت دولتِ مردمی نشان داد معطل شرکت‌های خارجی یا برجام نمانده است. امروز بیش از 300 پروژه جدید و نیمه کاره به ارزش 120 میلیارد دلار را به کمک این عزیزان در دست انجام داریم.

وزیر نفت افزایش 60 درصدی تولید نفت، افزایش 50 میلیون مترمکعبی تولید گاز و تولید بیش از 10 میلیون تن محصولات پتروشیمی و فرآینده‌های نفتی را از نشانه‌های موفقیت وزارت نفت دولت رییسی برشمرد.

اوجی ادامه داد: موفقیت وزارت نفت متکی بر ظرفیت و توانمندی‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بود. این نوید را می‌دهیم که با اتکا به ظرفیت نفت و گاز داخلی رشد 20 درصدی سال 1402 را در سالجاری افزایش دهیم.

وی از افزایش تولید نفت به بیش از 5.5 میلیون بشکه در روز خبر داد و افزود: همچنین تولید گاز را به یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهیم داد.

وزیر نفت یادآور شد: در ابتدای دولت با 150 شرکت دانش‌بنیان طرف قرارداد بودیم که این عدد در سالجاری به 676 شرکت دانش‌بنیان افزایش یافت و حدود 1000 قرارداد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم.

اوجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت گفت: طبق قانون بودجه وزارت نفت موظف است عملیات سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها تا سقف 95 درصد را از طریق کارت سوخت خودروهای شخصی انجام دهد. ما نیز به تدریج در حال پیاده کردن این وظیفه قانونی هستیم. 19 میلیون کارت سوخت هوشمند شخصی در اختیار مردم است که البته اندکی از مردم کارت‌شان گم شده یا هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند.

وی ادامه داد: تا سال گذشته حدود 30 درصد مردم از کارت سوخت خود برای سوخت‌گیری استفاده می‌کردند که این عدد در سالجاری به 76 درصد افزایش یافته است.

نظر شما