شناسهٔ خبر: 66545825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اسماعیلی در حاشیه نشست هیات دولت:

بیش از ۸۷ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند و حجاج ما با همان رویکردی که رهبری فرمودند، حج را به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: از امروز آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم و این نمایشگاه در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند. ناشران اصلی در نمایشگاه حضور دارند. امکان تفرج فرهنگی برای خانواده‌ها را فراهم کرده‌ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: هر فرد ایرانی می‌تواند با سامانه مربوطه، با تخفیف خرید کند و رایگان دریافت کند. نزدیک به دو میلیون نفر از این طریق تاکنون کتاب‌های خود را دریافت کرده‌اند که امسال هم این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موسم حج با بیان اینکه ۲۷ اعزام برای حج انجام می‌شود، گفت: بیش از ۸۷ هزار زایر ایرانی به حج اعزام خواهند شد و دولت با تمهید همه مقدمات از جمله ارز و مباحث مربوط به حمل و نقل تلاش دارد حجی با رویکردهایی که رهبر انقلاب فرمودند با توجه به فجایعی که در غزه و رفح در جریان است برگزار شود و امت اسلامی حج را به میعادگاهی برای محل برایت از طواغیت صهیونیستی و آمریکایی تبدیل کنند. 

اسماعیلی گفت: در سند تحول دولت مردمی و در پنج رویکرد کلان موضوع توجه به صنایع خلاق فرهنگی را اولویت خود قرار دادیم که با مصوبه‌ای که رئیس جمهور ابلاغ فرمود در حال تدوین اساسنامه مجموعه شرکت شهرهای دانش بنیان و صنایع خلاق فرهنگی هستیم‌.

اسماعیلی در ادامه گفت: در سند تحول دولت مردمی و در پنج رویکرد کلان، موضوع توجه به صنایع خلاق فرهنگی را اولویت خود قرار دادیم که با مصوبه‌ای که رئیس جمهور ابلاغ کرد، در حال تدوین اساسنامه مجموعه شرکت شهرهای دانش بنیان و صنایع خلاق فرهنگی هستیم‌.

نظر شما