شناسهٔ خبر: 66545385 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

وام یارانه | وام یارانه جدید | ثبت نام وام یارانه ۱۴۰۳

واریز وام بلاعوض 150 میلیونی رئیسی به دهک 1 تا 3 | پرداخت وام یارانه 350 میلیونی با بازپرداخت 20 ساله از امروز

شرایط دریافن وام یارانه دولت به برخی از دهک ها اعلام شد.

صاحب‌خبر -

خبرنگار شکیبا بقال زاده: رضا طوسی  با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند این نهاد تامین سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت است، عنوان کرد: مددجویان روستایی که فاقد مسکن مناسب هستند می توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه امسال، این نهاد به تمام مددجویان روستایی متقاضی ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

طوسی تصریح کرد: همچنین این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت دو نفره به بالا که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته ۷۳۸ واحد مسکن روستایی برای مددجویان استان کردستان ساخته و تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفام نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن امسال نیز در مرحله نخست ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقیقی است و نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، درباره جزییات بیشتر این خبر اظهار کرد: این وام به دسته‌ای از کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند.

به گفته وی، این سکوها شامل ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

مظفری با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

وام یارانه

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است؛ به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

وام یارانه ۳۵۰ میلیونی دولتی برای این خانوار‌ها

مجید جودی اظهار داشت: به ازای هر واحد آسیب دیده ناشی از حریق روستای امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت ۳۵۰ میلیون تومان وام مسکن روستایی می‌دهیم.

 روز گذشته، ۱۷ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از روستای حادثه دیده امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت در گفتگو با خبرنگاران، با ابراز تاسف از رخ دادن حادثه آتش سوزی در روستای امامزاده ابراهیم، اظهار کرد: متاسفانه آتش سوزی در این روستا سابقه قدیمی دارد و بار دیگر تعدادی از هموطنان ما زندگی و اقتصاد خودشان را از دست دادند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری دولت وظیفه بازسازی واحد‌های آسیب دیده را بر عهده دارد، تصریح کرد: امروز خدمت مردم امامزاده ابراهیم رسیدیم تا از نزدیک در جریان حادثه قرار بگیریم؛ این روستا ویژگی خاصی دارد و زندگی و معیشت و اقتصاد اهالی آن در هم آمیخته و واحد‌های مسکونی صرفا محل سکونت نیستند و حکم معیشت را دارند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر جریان زندگی و معیشت اهالی امامزاده ابراهیم به حرکت درآید و گفت: تا زمان اخذ مصوبه‌های لازم از هیئت دولت، بازسازی را آغاز خواهیم کرد و خوشبختانه کار نقشه برداری واحد‌ها توسط بنیاد مسکن استان انجام شده و از فردا آواربرداری را آغاز خواهیم کرد.

جودی از فراهم شدن تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی (پنج درصد) برای واحد‌های آسیب دیده این روستا خبر داد و تاکید کرد: به ازای هر واحد آسیب دیده ۳۵۰ میلیون تومان وام می‌دهیم و به دنبال اخذ مصوبه‌های دیگر هیئت دولت، کار بازسازی را تکمیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا با همکاری و مشارکت مردم تا هفت ماه آینده عملیات بازسازی را به ثمر می‌رسانیم، اضافه کرد: کار سختی نیست و با همت مردم و مسئولان قابل دستیابی است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن همه مسئولان را پای کار دانست تا مجددا زندگی و اقتصاد و معیشت به روستا بازگردد و خاطرنشان کرد: در کنار تسهیلات، منتظر تصویب کمک‌های بلاعوض هستیم؛ البته برای تسریع در کار از وام مسکن روستایی کمک گرفتیم و به زودی تسهیلات تکمیلی را اخذ خواهیم کرد.

وی با اشاره به دستور دولت مبنی بر اخذ ضمانت زنجیره‌ای در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، بیان کرد: با بانک‌هایی که با ضمانت زنجیره‌ای راحت‌تر برخورد می‌کنند، همکاری خواهیم کرد؛ در صورت کمبود سهمیه وام مسکن روستایی گیلان، از سهمیه سایر استان‌ها کمک می‌گیریم.

داریوش بلدی، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن کشور نیز در گفتگو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم درجاسازی بر اساس ضوابط طرح هادی این روستا، اظهار کرد: طرح هادی روستای امامزاده ابراهیم شفت حد تفکیک ۱۲۰ متری را مشخص کرده و لذا باید در کمیته مربوطه درباره طرح هادی تصمیم گیری و حد تفکیک را کم کنیم تا اهالی بتوانند درجاسازی را انجام دهند.

وی محدوده روستای امامزاده ابراهیم در بازنگری طرح هادی را ۳۵ هکتار دانست و اضافه کرد: برای ۱۶.۵ هکتار از اداره کل منابع طبیعی استان سند اخذ کردیم و لذا به زودی سند اراضی را به مردم تحویل می‌دهیم.

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن با اشاره به هویت معماری روستای مذکور که مبتنی بر چوب است، یادآور شد: سعی می‌کنیم در طراحی‌های جدید هم هویت بومی و اقلیمی منطقه را حفظ کنیم و هم از حوادث مشابه جلوگیری شود./ ایسنا

نظر شما