شناسهٔ خبر: 66542901 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

متین سلطان‌خواه هفت سر اژدها یا کاریکاتور مهدی هاشمی؟

صاحب‌خبر -

متین سلطان‌خواه هفت سر اژدها در واقعیت کیست و یادآور چه کسی است؟ این پرسشی‌ست که از نخستین دقایق پخش این سریال مطرح شد و رفته رفته هر چه به پیش آمدیم همه به پاسخی واحد رسیده‌اند: مهدی هاشمی!

با وجود آنکه ابوالقاسم طالبی، کارگردان این سریال مدعی است که شخصیت متین سلطان‌خواه هفت سر اژدها برگرفته از یک شخص خاص نیست اما همه‌ی نشانه‌های پنهان و آشکاری که در سریال گنجانده شده حکایت از آن دارد که مقصود آقای کارگردان فرزند ‘آیت الله’ بوده است.

متین سلطان‌خواه هفت سر اژدها یا کاریکاتور مهدی هاشمی؟

آقای طالبی که پیش از این نیز در مصاحبه‌ها و آثار تولیدشده‌ی قبلی خود به وضوح نشان داده که مخالف جدی آیت الله هاشمی، حسن روحانی و همینطور جریان اصلاحات است، این بار هم تلاش کرده تا با عبور از برخی خطوط قرمز حملات جدی‌تری را به آنها داشته باشد.

با این وجود برخی معتقدند که تلاش‌های کارگردان قلاده‌های طلا در سریال تازه‌اش به دلیل کیفیت فنی نازل و همینطور نبود محتوای کافی نتوانسته اثرگذاری لازم را داشته باشد.

متین سلطان‌خواه هفت سر اژدها یا کاریکاتور مهدی هاشمی؟

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی که از نظر نگاه فرهنگی و سیاسی با ابوالقاسم طالبی همسو هستند نیز این دیدگاه را مطرح کرده‌اند که سریال هفت سر اژدها نتوانسته رضایت آنها را هم جلب کند و می‌توان گفت تلاش چند ساله‌ی ابوالقاسم طالبی برای نگارش و تولید این سریال هدر رفته است.

بر این اساس مفاهیم مطرح‌شده در سریال و به طور مشخص شخصیت متین سلطان‌خواه هفت سر اژدها بیشتر از آنکه بتواند بر ببیننده اثر بگذارد وجهی کاریکاتوری پیدا کرده و در سکانس‌هایی از سریال شاهد طنزی ناخواسته هستیم.

انتهای پیام

نظر شما