شناسهٔ خبر: 66542256 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بازار از نفس افتاده

بازار سهام تحت فشار عرضه و خروج سرمایه از نفس افتاده و در سراشیبی به پیش می‌رود

صاحب‌خبر -

در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 648 واحد ریزش کرد و به رقم 2 میلیون و 231 هزار و 449 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 760 واحد پایین آمد و در رقم 741 هزار و 344 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 38 واحد افت کرد و به رقم 24 هزار و 957 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 107 واحدی داشت و به سطح 135 هزار و 651 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 64 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت داروسازی امین (دامین)، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم) و شرکت آبسال (لابسا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت نشاسته و گلوکز آردینه (آردینه)، شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار) و شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 53 نماد صف خرید داشتند و 54 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 35 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 115 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 5 درصدی به 290 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بازار از نفس افتاده

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص بورس تهران برای هفتمین روز متوالی ریزش کرد. همچنین دیروز اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز ریزش کرد. 

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای فارس، شبندر، شتران، وغدیر و وبملت 7 هزار و 648 واحد معادل  0.34 درصد افت کرد.

دیروز برای هفتمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 148 میلیارد تومان بود. نمادهای خساپا، خودرو، نوری، ثپردیس، کماسه، دکوثر، فباهنر، سیتا، سامان و آریا بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. 

همچنین عرضه بیشتر از تقاضا بود، تعداد نمادهای صف فروش و نیز ارزش صف‌های فروش بیش از خرید‌ها بود. 

بنابراین فاکتورهای عملکردی بازار همچنان نشان از غلبه نیروهای نزولی دارند. بازار تحت فشار عرضه و خروج سرمایه از نفس افتاده و در سراشیبی به پیش می‌رود. 

نظر شما