شناسهٔ خبر: 66541567 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پاکسازی بدن در فصل بهار با این نوشیدنی محبوب

اقتصادنیوز : فصل سرما به سبب پرخوری و کم تحرکی شرایط دفع کامل سموم را از بدن ضعیف می سازد به همین دلیل فصل بهار فرصتی عالی برای پاکسازی بدن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،در فصل زمستان بسیاری از مردم به دلیل تحرک کمتر و پر خوری ،دچار انباشت مواد زائد در بدن شده اند که موجب بیماری بیشتر در بهار می شوددر فصل زمستان به علت سرمای حاکم، مواد زاید در بدن منجمد شده و در بدن انباشته می شوند و با گرم شدن تدریجی هوا در فصل بهار ، این مواد زاید نیز به تدریج ذوب شده و به حرکت درمی آیند.

این تغییرات در بدن، منجر به پیدایش بیماری های قدیمی شده و در برخی افراد با هجوم مواد اضافی به سمت پوست برای خارج شدن از بدن، بروز دمل ها و جوش های پوستی شدت می یابد. در فصل بهار یکی از روشهای مناسب جهت پاکسازی بدن استفاده از ماءالشعیر است. 

بهار دارای طبع گرم و تر است و در فصل زمستان، به دلیل قوی تر شدن دستگاه گوارش و نیاز بدن به مقابله با هوای سرد معمولا میل به خوردن غذا بیشتر می شود ، در نتیجه مواد زائد بیشتری در بدن تولید می شود که به دلیل کاهش فعالیت بدن و سرمای هوا ، این مواد از بدن دفع نمی شوند.

با شروع فصل بهار و هوای معتدل آن ، این مواد زائد رقیق شده و در بدن پراکنده می شوند و در صورت عدم دفع کامل ، به سوی اندام های ضعیف حرکت کرده و افراد را مستعد بیماری های پوستی مانند جوش و ورم های چرکی ، دمل ها ، ورم حلق ، گرفتگی صدا ، خارش پوست ، سرفه، حساسیت های فصلی (رینیت آلرژیک)، درد و ورم های مفصلی، و حتی صرع و سکته ها می کند. 

بهترین زمان برای رژیم های پاکسازی بدن آغاز بهار طبی است یعنی زمانی که دیگر از سرمای زمستان خبری نیست و هوا بهاری شده است اما خیلی گرم نیست یعنی زمانی میان نیمه دوم اسفند تا نیمه اول فروردین.

 یکی از رژیم های ساده برای پاکسازی بدن در فصل بهار ، مصرف ماءالشعیر طبی سنتی به مدت 3 روز است. البته در این مدت نباید غذای دیگری مصرف نمود و پس از آن نیز برای چند روز فقط از سبزیجات پخته بدون ادویه و در حجم کم استفاده شود. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما