شناسهٔ خبر: 66539025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسامه حمدان: یورش به رفح برای حفظ آبروی نتانیاهو صورت گرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که یورش رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح یک تلاش ناامیدانه و مذبوحانه با هدف ساختن یک پیروزی خیالی و توهمی است که آبروی نتانیاهو را حفظ کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، اسامه حمدان عنوان داشت: دولت نتانیاهو به اهداف خصمانه خود نرسید و نقشه‌هایش در برابر رشادت‌های مردم و مقاومت ما از بین رفت.

وی عنوان داشت: موافقت ما با پیشنهاد میانجی‌گران در مصر و قطر پس از ماه‌ها مذاکره صورت گرفت.

حمدان خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات به توقف کامل تجاوزات، خروج اشغالگران از غزه و بازگشت آوارگان پایبند بودیم.

وی افزود: توافق راه را مقابل اشغالگری که می‌خواست یک مرحله اسرا را آزاد کند و سپس به تهاجم خود بازگردد، مسدود کرد.

حمدان تصریح کرد: هیات جنبش حماس عازم قاهره شد که این امر مؤید جدی بودن موضع ما در همکاری با میانجیگران برای تکمیل توافق است.

وی افزود: هجوم ارتش اشغالگر به گذرگاه رفح جنایت و تشدید تنش خطرناکی علیه یک منطقه غیرنظامی تحت حمایت قوانین بین‌المللی است.

حمدان گفت: دشمن ما علی‌رغم نابود کردن تمام ملزومات زندگی انسانی در غزه با حمایت و مشارکت آمریکا، به هیچ یک از اهداف خصمانه خود دست نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: موافقت جنبش حماس با پیشنهاد میانجی‌گران در مصر و قطر در نتیجه مذاکرات مستمری بود که طی آن ما در صورت لزوم انعطاف نشان دادیم.

این مقام جنبش حماس عنوان داشت: جنبش حماس در جریان مذاکرات رویکرد مثبتی نشان داد، نسبت به برخی از ایده‌ها ملاحظه داشت و حقوق مردم ما را حفظ کرد.

حمدان اظهار داشت: ما از تلاش‌های میانجیگران برای رسیدن به توافقی که مسائل اصلی مردم ما را تضمین کرد و در مراحل آن به انسجام دست یافت، قدردانی و تشکر می‌کنیم.

این مقام جنبش حماس اعلام کرد: ما از میانجی‌گران تضمین دریافت کردیم که در صورت تکمیل توافق، آنها نقشی خواهند داشت و اشغالگران را برای اجرای مفاد آن تحت فشار قرار می‌دهند.

حمدان افزود: این توافق بیانگر یک اجماع ملی برای همه نیروهای مقاومت و بیان صادقانه خواسته‌ها و حقوق مشروع مردم ما است.

وی اظهار کرد: موافقت حماس با توافق با وجود طفره رفتن نتانیاهو از دستیابی به توافق، دولت آمریکا را در این موضع قرار می‌دهد که جانبداری خود را رها کند.

حمدان گفت: موافقت حماس با توافق، نتانیاهو را با شکست سیاسی و استراتژیک مواجه کرد.

وی افزود: توافقی که حماس با آن موافقت کرد، حداقلی است که خواسته‌های مردم و مقاومت ما را اجابت می‌کند.

این مقام حماس تصریح کرد: ما از موضع برادران مصر در محکومیت تجاوز به گذرگاه رفح قدردانی می کنیم، گذرگاهی که یک گذرگاه صرفاً مصری-فلسطینی بدون حضور نیروی اشغالگر باقی خواهد ماند.

حمدان گفت: ما از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که بر اشغالگران فشار بیاورند تا تشدید تنش‌ها را که تلاش‌های میانجی‌گران برای توقف نسل‌کشی را تهدید می‌کند، متوقف کنند.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

نظر شما