شناسهٔ خبر: 66538205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کاخ سفید: اسراییل به ما اعلام کرده که عملیات رفح محدود خواهد بود

صاحب‌خبر -

شفقنا- جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اسرائیل به ما اطلاع داد که عملیات رفح محدود خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، جان کربی عنوان داشت: اسرائیل ما را از عزم خود برای کاهش توانایی حماس جهت قاچاق اسلحه و پول به غزه آگاه کرد.

وی افزود: ما سخت کار می‌کنیم تا از انتقال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه اطمینان حاصل کنیم.

کربی عنوان داشت: مذاکرات مجددا در قاهره آغاز خواهد شد و دو طرف باید شکاف‌های باقی‌مانده بین خود را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: نسبت به توانایی دو طرف برای پر کردن شکاف بین حماس و اسرائیل در دور کنونی مذاکرات در مصر خوشبین هستم. دلیل اینکه من به احتمال کاهش شکاف بین دو طرف خوشبین هستم به این دلیل است که کاغذ مذاکره اکنون به کجا رسیده است.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: ما امیدواریم که به زودی توافقی حاصل شود. نمی‌توانم چارچوب زمانی دستیابی به توافق نهایی را پیش بینی کنم، اما امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد.

کربی گفت: دیدگاه ما درباره غزه ثابت است و از عملیات نظامی گسترده در غزه حمایت نمی‌کنیم و اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم.

در همین راستا، العربی الجدید نوشت: حمله به رفح و ورود خودروهای ارتش اشغالگر اسرائیل به محور فیلادلفیا و حتی دروازه مصری گذرگاه رفح از سمت فلسطین پس از اطلاع به طرف مصری و هماهنگی کامل با آمریکا صورت گرفت.

یک منبع غربی در قاهره در مصاحبه خود با العربی الجدید تاکید کرد:«دولت آمریکا به نتانیاهو چراغ سبز نشان داده تا ارتش اسرائیل عملیات محدود و کوتاه مدت که ممکن است چند روز طول بکشد، در رفح انجام دهد و این چنین تصویری از یک پیروزی ترسیم کرده و بتواند وزرای راست افراطی را اقناع کند و بعد از آن با دیدگاه پیشنهادی امریکا که حماس دوشنبه گذشته آن را تایید کرده است، موافقت کند.»

نظر شما