شناسهٔ خبر: 66537249 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حاشیه های مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان کشور باحضور رییس جمهوری و وزیر ورزش و جوانان

صاحب‌خبر -
حاشیه های مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان کشور باحضور رییس جمهوری و وزیر ورزش و جوانان
خبرگزاری آریا - مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان کشور در سال 1402، با حضور رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان، امروز (سه‌شنبه)، در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا، در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان کشور در سال 1402 که صبح امروز برگزارشد، تمام ورزشکاران و مدال‌آورانی که در سال گذشته و در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو، مسابقات کسب سهمیه المپیک و میدان‌های آسیایی و جهانی موفق به افتخارآفرینی شدند، در این مراسم حضور پیدا کردند.
حضور پیشکسوتان ورزش همچون علی‌اکبر حیدری، تیمور قیاسی، فرامرز ظلی، پرویز مظلومی، حسین رضازاده و... از اتفاقات مهم این مراسم بود. پیش از آغاز مراسم، افتخارآفرینان حال حاضر ورزش کشور، خوش و بش ویژه‌ای با این پیشکسوتان داشتند.
پیش ازشروع مراسم، بازار مصاحبه‌ها و گپ و گفت‌های اهالی ورزش با یکدیگر و رسانه ها داغ بود و ورزشکاران با حضور خود در سالن اجلاس سران، آماده آغاز این مراسم بودند.
پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، صالح مهدی‌زاده حافظ کل قرآن کریم، به تلاوت آیاتی از کلام خدا پرداخت و در ادامه توسط مجری برنامه مورد تقدیر قرار گرفت.
برگزاری ورزش باستانی، از دیگر برنامه‌های مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان کشور در سال 1402 بود. بسیاری از حرکات و نمایش‌های جذاب این بخش از برنامه با تشویق و واکنش حاضرین در برنامه همراه بود.
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در این مراسم در کنار تیمور قیاسی پیشکسوت دوومیدانی کشور جانمایی شده بود و پس از آن به استقبال دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.
در ادامه مهدی الفتی عضو تیم ملی ژیمناستیک و ملیحه صفایی عضو تیم ملی پاراشطرنج در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو به نمایندگی از ورزشکاران خطاب به رئیس جمهور، از پیگیری‌ها و حمایت دولت از ورزشکاران تشکر کردند و به تشریح مطالبات و چالش‌های خود در ورزش پرداختند. همچنین حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از دیگر نمایندگان ورزشکاران بود و به صحبت در خصوص شرایط ورزش کشور پرداخت.
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در بخش دیگری از مراسم با اشاره به نگاه ویژه رئیس جمهور به ورزشکاران گفت: من روزی به عنوان بازیکن و روزی به عنوان مربی جایزه گرفته‌ام و امروز از وزیر ورزش و جوانان بابت حضور در فینال رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا تشکر می‌کنم .
او در ادامه با بیان اینکه قهرمانی خود را به مردم عزیز ایران تقدیم می کنیم، افزود: از رئیس جمهور می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به ورزش و ورزشکاران داشته باشند.
در بخشی از این مراسم کلیپی به مناسبت درگذشت استاد مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون پخش شدکه تشویق حاضرین مراسم را در پی داشت.
در ادامه مراسم، یکی از اتفاقات مهم سخنرانی ریاست جمهوری در خصوص شرایط و الزامات ورزش در کشور بود که صحبت‌های دکتر سید ابراهیم رئیسی در خصوص افزایش اعتبارات و سرمایه‌گذاری در ورزش باعث امیدواری ورزشکاران و واکنش مثبت مدال‌آوران و افتخارآفرینان کشورمان همراه بود.
در پایان قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش کشور در سال 1402 آغازمورد تجلیل قرارگرفتند.
در این بخش از برنامه دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند و از ورزشکاران کشورمان تقدیر کردند.
به گفته‌ی مجری مراسم از 33 فدراسیون ورزشی تقدیر به عمل آمد و هر فدراسیون با حضور ورزشکاران خود، ضمن دریافت لوح تقدیر، با مسئولان ورزش ایران و ریاست جمهوری عکس یادگاری گرفت.

نظر شما