شناسهٔ خبر: 66536063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مسکو: احتمال دارد به اهداف نظامی بریتانیا در اوکراین و خارج آن حمله کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از احتمال حمله کشورش به اهداف نظامی بریتانیا در خاک اوکراین و خارج این کشور خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه عصر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در گفت و گو با خبرگزاری رسمی کشورش (تاس) تاکید کرد که در صورت تحقق تهدیدهای لندن مبنی بر حملات کی‌یف به خاک کشورش با استفاده از سلاح های بریتانیایی، مسکو حق دارد به اهداف بریتانیا در خاک اوکراین و خارج از این کشور حمله کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه اظهار داشت: اگر چنین سناریویی تحقق یابد، کشور ما حق پاسخگویی بر اساس آن یعنی هدف قرار دادن اهداف بریتانیایی از تاسیسات نظامی و تسلیحات موجود در خاک اوکراین و خارج از آن را برای خود محفوظ می دارد.

زاخارووا همچنین سخنان «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه بریتانیا در این باره را «کاملاً دیوانه کننده» توصیف کرده و افزود: این (سخنان) نه تنها مشروعیت ندارد، بلکه غیر منطقی نیز هست، زیرا خود بریتانیا مدتی پیش به معنای واقعی کلمه خلاف آن را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه عنوان کرد: درامی را به یاد دارید که این پرونده را احاطه کرد هنگامی که این اظهار نظر کامرون ظاهر شد، جایی که این اخبار روی نوارهای خبرگزاری های بریتانیایی باقی ماند و پس از آن کل مقاله دو ساعت پس از انتشار آن حذف شد، سپس چند ساعت بعد که من اطمینان دارم به نبردهایی درباره آن در خیابان داونینگ (دفتر نخست وزیر بریتانیا)، وزارت امور خارجه و مقر خود خبرگزاری (رویترز) اختصاص یافته، تصمیم گرفته شد که آبروی خبرگزاری قربانی نشود و مقاله بار دیگر منتشر گردد.

زاخارووا همچنین تصریح کرد: ما بی درنگ پاسخ دادیم و واکنش متقابل به جهان از طریق کانال های دیپلماتیک در قالب احضار سفیر ارائه گردید؛ در واقع وزارت امور خارجه روسیه وی را تنها برای توبیخ احضار نکرد، بلکه برای پاسخ به سفیر بریتانیا در رابطه با اظهارات مربوط به واکنشی که در مورد آن صحبت کردیم.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه ضمن احضار و اعتراض شدیداللحن به سفیر بریتانیا در مسکو، به وی نسبت به پیامدهای استفاده از سلاح های کشورش برای حمله به خاک روسیه نیز هشدار داد.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما