شناسهٔ خبر: 66524876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دانشجویان معترض آمریکایی خواهان پایان کمک به اسرائیل‌ هستند

یک استاد دانشگاه گفت: خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی پایان یافتن کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر و قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی این رژیم است.

صاحب‌خبر -

 لیلا وطن خواه استادیار دانشگاه فرهنگیان و عضو سازمان زنان انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا علیه سیاستهای نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم غزه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باعث بیداری وجدان انسانهای آزاده در جهان شد و این بیداری تا قلب آمریکا کشوری که خود را به ظاهر حامی حقوق بشر میداند گسترش یافت.

وی با اشاره به مواجهه این دولت با اعتراضات صورت گرفته گفت: کشوری که اعتراض دانشجویان خود را با وحشی گری و برخورد فیزیکی توسط پلیس سرکوب می‌کند چطور می‌خواهد از حقوق بشر در دنیا دفاع کند؟

این استاد دانشگاه یادآور شد: 10 سال پیش رهبر معظم انقلاب نامه‌ای را خطاب به جوانان اروپا و آمریکا فرستادند که در آن نامه ایشان قلبهای حقیقتجوی جوانان را مخاطب خود قرار داده بودند نه سیاستمدارانی که با آگاهی مسیر خود از صداقت و درستی را جدا کرده‌اند و امروز شاهد این هستیم که تاثیر و نفوذ کلام رهبری در بین جوامع غربی به خصوص دانشگاهیان این چنین موج اعتراضاتی در قلب واشنگتن و به ظاهر مهد تمدن ایجاد می‌کند.

وطن خواه در این باره افزود: اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین، ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد آغاز شد. دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای مشترک، رژیم اشغالگر را به عنوان مسئول کامل جنگ معرفی کردند. این اعتراض‌ها به تدریج به شمار زیادی از دانشگاه‌های این کشور نظیر آموری، میشیگان، براون، پلی‌تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، تگزاس، مینه‌سوتا و غیره گسترش یافت به گونه‌ای که تاکنون 79 دانشگاه آمریکا درگیر اعتراض علیه رژیم اشغالگر قدس شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دانشجویان، در برخی از دانشگاه‌ها اساتید حامی فلسطین نیز در اعتراض‌ها مشارکت فعال دارند. در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه میشیگان دیدیم که دانشجویان با چفیه، سربند و پرچم کشور فلسطین اعلام همبستگی خود با مردم مظلوم و بی دفاع غزه را اعلام کردند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی، همبستگی با ملت فلسطین است و در چارچوب آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، اتمام کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر، قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی و کنار گذاشتن روند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

انتهای پیام/

نظر شما