شناسهٔ خبر: 66522494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دزدی و برهنگی؛ بازداشت دو شهروند آمریکا در روسیه

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع خبری از بازداشت یک سرباز آمرکایی در روسیه خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آکسیوس نوشت: ارتش ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام سوء رفتار مجرمانه بازداشت شده است. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که این سرباز در کره جنوبی مستقر بوده است. یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که این سرباز متهم به سرقت از یک زن است. در این بیانیه آمده است که مسکو طبق کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی، بازداشت مجرمانه این سرباز را به وزارت خارجه آمریکا اطلاع داده است.

ارتش روسیه گفت: «در 2 مه 2024، مقامات روسیه در ولادی وستوک، یک سرباز آمریکایی را به اتهام سوء رفتار مجرمانه بازداشت کردند.» ر

وزنامه روسی ایزوستیا به نقل از یک منبع ناشناس گفت: گروهبان ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی با زنی از بندر ولادی وستوک در شرق روسیه در اینترنت آشنا می‌شود و این زوج برای مدتی با هم زندگی می‌کنند. اما بعد از مدتی این سرباز آمریکایی زن روس را کتک زده و 200000 روبل (2200 دلار) از او می‌دزدد.

به طور جداگانه، سرویس دادگاه مسکو روز سه‌شنبه اعلام کرد که دادگاه یک شهروند آمریکایی را که «ویلیام راسل نایکوم» نام دارد، به مدت 10 روز به دلیل «اغتشاشگری» در بازداشت قرار داده است. این شهروند آمریکا پس از نوشیدن مشروبات الکلی در خارج از خانه برهنه شده و بی احترامی آشکار به جامعه، شهروندان و نظم عمومی انجام داده است.

گفتنی است بازداشت این سرباز آمریکایی در روسیه درحالی صورت می‌گیرد که دولت جو بایدن در حال لابی کردن مسکو برای آزادی چندین آمریکایی از جمله ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال است.

خبر را اینجا ببینید

نظر شما