شناسهٔ خبر: 66520515 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه: اگر دولت با توافق آتش بس موافقت نکند، اسرائیل را به آتش خواهیم کشید

صاحب‌خبر -

شفقنا- خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه اعلام کردند: الان زمان آن است که دولت اسرائیل با توافق جهت بازگرداندن اسیران موافقت کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از النشره، خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه عنوان داشتند: اکنون که حماس با توافق آتش بس موافقت کرده است زمان آن است که دولت اسرائیل نیز با توافق برای استرداد اسیران موافقت کند؛ در غیر این صورت ما اسرائیل را به آتش خواهیم کشید.

خانواده‌های اسیران اسرائیلی خواهان برگزاری راهپیمایی در میدان پاریس در نزدیکی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در قدس برای بیان خواسته‌شان جهت آتش بس در غزه شدند.

پیشتر «طاهر النونو»، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس جزئیات پیشنهاد آتش‌بسی که مورد موافقت این جنبش قرار گرفته است را اعلام کرد.

النونو افزود: «ما با پیشنهاد آتش‌بسی که شامل توقف جنگ، بازسازی، بازگشت آوارگان و آزادسازی اسرا است، موافقت کردیم.»

وی اظهار داشت: «هیات حماس به زودی برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس به قاهره سفر خواهد کرد.»

مشاور رسانه‌ای هنیه تصریح کرد: «پیشنهادی که میانجیگران قطری و مصری ارائه کردند شامل ۳ مرحله است: مرحله نخست؛ عقب‌نشینی کامل از غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسرا.مرحله دوم؛ تبادل اسرا در ۳ مرحله. مرحله سوم؛ آزادسازی ۳۰ نفر از اسرای فلسطینی طبق سابقه»

شبکه ۱۲ اسرائیل هم اعلام کرده است تیم مذاکره کننده اسرائیلی پاسخ حماس را از میانجیگران دریافت کرده و در حال بررسی برای واکنش رسمی بدان است.

متن خبر در النشره

نظر شما