شناسهٔ خبر: 66515893 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله العظمی جوادی آملی:

قرآن کریم همه دنیا را به عدل و صلح دعوت می‌کند

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کردند: اگر قرآن رهاورد انبیاء نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می گردد؛ آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می دهند، این کودک کشی ها و نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته است که سرایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید محمد شوالا حیدرا از رهبران شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای ایشان و مسلمانان منطقه ایشان، بیان داشتند: اسلام در قرآن و عترت تجلی کرده و بدون اهلبیت عصمت و طهارت نمی توان به حقیقت قرآن رسید.

ایشان بیان داشتند: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهلبیت همین سه چیز را تبیین کردند، اول درباره خود مسلمانها ، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان ) و سوم بخش بین المللی و جهانی قرآن کریم است که قرآن کریم برای هر سه بخش برنامه جداگانه دارد، قرآن کریم یک کتاب جهانی است، و تعبیر های بلند قرآن کریم این است که ﴿هُدیً لِلنّاس‌ِ﴾، ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾؛ لذا وقتی امام زمان ظهور می کند و جهان را آباد می کند، با برنامه های جهانی است و برنامه جهانی را قرآن کریم تبیین کرده است.

معظم له اظهار داشتند: اگر قرآن رهاورد انبیاء نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می گردد، آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می دهند، این کودک کشی ها و این نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته است که سرایت کرده است.

ایشان افزودند: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر قرآن را بر سر می نهیم یعنی تاج سر همه انسانها رهنمودهای قرآن کریم است، چون قرآن همگان را به عدل و صلح دعوت می کند.

معظم له اظهار کردند: یک سلسله اخوتی است در بین شیعه ها و در روز عید غدیر نیز بعضا عقد اخوت می خوانند و برادر یکدیگر شوند، یک اخوت وسطایی است که بین مسلمانها و اهل کتاب برقرار است و یک اخوت جهانی است که هر انسانی با انسان دیگر برادر است لذا ذات اقدس الهی در خلقت آدم و حوا چنین می فرماید که جهان بشریت از یک زن و مرد پدید آمده اند، لذا این تفاوت انسانها در پوست و ملیت ها، برای شناسایی انسانهاست و هیچ معیار فضیلت نیست، بلکه معیار فضیلت انسانها علم صائب و عمل صالح است.

ایشان بیان داشتند: در شرایط اوضاع کنونی جهان تنها مکتبی که می تواند جهان 8 میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

در ابتدای این دیدار سید محمد شوالا حیدرا از رهبران شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی با ابراز خوشحالی از حضور در کشور ایران و دیدار با آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار کرد: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهلبیت آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده است همه به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

نظر شما