شناسهٔ خبر: 66513371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روایتی از عملیات جستجوی "یسنا" و ناکامی ربایندگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: افرادی که یسنا را ربوده بودند کودک را به صورتی در میانه مزارع کلزا رها کردند که به خوبی دیده نمی‌شد و اگر جست‌وجوی هوایی نبود شاید به‌راحتی پیدا نمی‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، قاسم غریب‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر با اشاره به عملیات یافتن یسنا کودک کلاله‌ای اظهارداشت: نیروهای هلال‌احمر در کنار نیروهای مردمی و دیگر دستگاه‌ها همه تلاش و حداکثر ظرفیت خود را برای جست‌وجوی یسنا به‌کار گرفتند و در نهایت توسط کایت‌سوار داوطلب هلال‌احمر این کودک پیدا و دل همه مردم ایران شاد شد

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این حادثه گفت: رسانه‌ها در پوشش اخبار موثق در عملیات جست‌وجوی یسنا کودک 4 ساله کلاله‌ای نقش مهمی داشتند و زحمات آنها شایسته قدردانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه یکی از داوطلبان هلال احمر موفق به پیدا کردن یسنا شد، اظهار کرد: افرادی که یسنا را ربوده بودند کودک را به صورتی در میانه مزارع کلزا رها کردند که به خوبی دیده نمی‌شد و اگر جست‌وجوی هوایی نبود شاید به‌راحتی پیدا نمی‌شد.

غریب‌آبادی اظهار کرد: ربایندگان یسنا، با احتمال اینکه کودک خردسال زنده نمی‌ماند او را در مزارع کلزا رها کردند تا فوت او را به کوتاهی امدادگران ارتباط دهند و رد‌پای خود را پاک کنند اما آخرین جست‌وجو و پرواز کایت‌سوار هلال احمر بر فراز آسمان، آنان را ناکام گذاشت و نه تنها خانواده یسنا بلکه دل یک ملت را شاد کرد.

وی با بیان اینکه 2 ساعت پس از رها کردن کودک توسط ربایندگان در مزرعه کلزا، موفق به پیدا کردن او شدیم، گفت: آن روز عده‌ای به دنبال توقف جست‌وجو بودند اما پیشنهاد دادیم 72 ساعت دیگر به جست‌وجو ادامه دهیم و خوشبختانه این تصمیم، نتیجه خوبی به همراه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به هفته هلال احمر گفت: به مناسبت هفته هلال‌احمر 30 خانه هلال در استان گلستان به صورت متمرکز همزمان با سراسر کشور افتتاح خواهد شد و یک خانه هلال تخصصی و شاخص هم خواهیم داشت.

وی افزود: در هفته هلال‌احمر امسال 228 برنامه در شهرستان‌ها و 30 برنامه به صورت متمرکز استانی برگزار خواهد شد. در دو سال گذشته در 3 شهرستان گمیشان، مراوه‌تپه و گالیکش با رایزنی ها و اعتمادی که به این استان شد شعبه هلال‌احمر تاسیس شده است.

غریب‌آبادی گفت: در حال حاضر 13 شهرستان در استان دارای شعبه هلال‌احمر است، امیدواریم با کمک دستگاه ها و مسئولین و داوطلبین بتوانیم در شهرستان رامیان هم شعبه هلال‌احمر تاسیس کنیم.

وی افزود: در حوزه پایگاه های امدادونجات نیازسنجی در استان انجام شده است. مجوز احداث و راه اندازی جهت 3 پایگاه امدادونجات گمیشان، دلند و سه راهی سارجه کر گنبدکاووس اخذ شده است. مجوز مرکز ارتوز و پروتز اخذ شده است. خدمات این مرکز به صورت نیمه دولتی خواهد بود که از این حیث به عنوان اولین مرکز در استان است.

انتهای پیام/581/.

نظر شما