شناسهٔ خبر: 66509097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

خاطرات هاشمی ۱۷ اردیبهشت سال ۸۰ | مدیرعامل ایرنا گفت رهبری هم به او اعتماد ندارد

صاحب‌خبر -

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 17 اردیبهشت 1380 | 13 صفر 1422 7 می 2001

این دو سه روز گذشته، باران‌های خوبی داشتیم؛ با توجه به خشکسالی در چند استان، باعث خوشحالی است. دیروز سه حادثه تلخ داشتیم: در مرزهای شرقی، با سقوط هلی‌کوپتر سپاه، پنج نفر کشته و 13 نفر مجروح شدند. در ساری، هنگام مسابقه فوتبال، با فروریختن سایبان بر سر تماشاچیان، حدود 300 نفر مجروح شده‌اند و دو نفر هم مرده‌اند. ازدحام زیاد تماشاچی و رفتن عده‌ای روی سایبان، برخلاف موازین، چنین حادثه‌ای آفریده است و جمعی از افراد ناراحت هم با استفاده از شلوغی، جایگاه مخصوص را آتش زدند و دیشب، سیل در روستاهای بجنورد، حدود 32 نفر را کشته و خسارات زیادی داشته است.

آقایان [سیدمحمود] علوی [لامردی]، [رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش] و [محمدعلی] حیاتی، [نماینده لامرد]، [سیدعلی‌اصغر هاشمی‌شهیدی]، امام جمعه و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لامرد و تعدادی از مسئولان لامرد آمدند. از وزارت نفت، وزارت کشور و ناجا [= نیروی انتظامی]، شکایت داشتندکه پالایشگاه گاز را از نزدیک لامرد، به نزدیک لار، زادگاه آقای [سیدعبدالواحد] موسوی‌ لاری، [وزیر کشور] برده‌اند و مردم معترض، منجمله همین آقای حیاتی، رئیس شورای شهر را زندانی‌ کرده‌اند. خواستار مساعدت شدند.

آقای [یدالله] طاهرنژاد، [نماینده سابق نوشهر] آمد. از سوی [آقای بیژن نامدار زنگنه]، وزیر نفت، مسئول اصلاح ساختار شهر مسجدسلیمان است. طرح اصلاح در دولت سازندگی شروع شد؛ بناست شهر جدیدی در کنار آن، برای جذب بخشی از مردم ساخته شود و چند نقطه شهر که با نشت گاز از مخازن گاز آلوده می‌شود، تخریب و تبدیل به پارک شود. درباره انتخابات سئوالاتی داشت. از [حزب] کارگزاران [سازندگی] است.

آقای [غلامرضا] آقازاده، [رئیس سازمان انرژی اتمی] آمد. گزارشی از طرح‌های هسته‌ای داد و از وضع کشور، در صورت ادامه وضع موجود و انتخاب آقای [سیدمحمد] خاتمی، ابراز نگرانی کرد. گفت، آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور]، قدرت جمع‌بندی ندارد و تصمیم‌گیری در امور مهم را به تأخیر می‌اندازد و اخیراً تند و عصبی شده است.

عصر آقایان [محمدجواد حاج] علی‌اکبری، [نماینده ولی‌فقیه]، [امیر] خوراکیان، [رییس] و [حمید] آقایی، [دبیر] از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آمدند. برنامه را توضیح دادند و گفتند، 400 هزار نفر عضو دارند. فردا باید برای افتتاح اجلاس‌شان بروم.

آقای [فریدون] وردی‌نژاد، [مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)] آمد و گفت، [آقای احمد مسجدجامعی]، وزیر [فرهنگ و] ارشاد [اسلامی]، تصمیم گرفته او را عوض کند و بناست سفیر چین شود و مدیرمسئول روزنامه ایران را هم می‌خواهند عوض کنند؛ ناراحت است. گفت، رهبری هم به او اعتماد ندارند. خاطرات را در حال تماشای آخرین قسمت سریال ولایت‌ عشق، [زندگی امام‌رضا (ع)، ساخته مهدی فخیم‌زاده] نوشتم.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

نظر شما