شناسهٔ خبر: 66506718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شش ماه مانده به انتخاابات آمریکا؛ این رقابت چگونه و چطور خواهد بود؟/ گزارش الجزیره

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- الجزیره نوشت: با نزدیک شدن به رای گیری نوامبر، در اینجا مسائل و چالش های کلیدی پیش روی جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای احتمالی قرار دارند.

به گزارش شفقنا از الجزیره، سرکوب اعتراضات دانشجویی طرفدار فلسطین، محاکمه جنایی دونالد ترامپ، و منازعات سیاسی بر سر کمک های خارجی و مهاجرت، در هفته های اخیر تیتر روزنامه های آمریکا بوده است.

این موضوعات بر اختلافات عمیق در این کشور متمرکز شده است، زیرا این کشور به نبردی داغ برای کاخ سفید بین جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، یک دموکرات، و سلف جمهوری خواه او، ترامپ نزدیک تر می شود.

اما برای اکثر مردم در سراسر ایالات متحده، انتخابات ریاست جمهوری در 5 نوامبر – دقیقاً شش ماه دیگر – هنوز در رادار آنها نیست.

اریک نیسبت، استاد تحلیل سیاست و ارتباطات در نورث وسترن گفت: “در ایالات متحده، بیشتر مردم هنوز وارد بحث های انتخاباتی نشده اند. با وجود شما، من و طبقه سیاسی، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها به انتخابات توجه نمی کنند.”

او به الجزیره گفت: «مردم تا سپتامبر به برنامه های انتخاباتی متصل نمی شوند. با این حال، در این مرحله، مهم است که روایت های خود را بیرون بیاورید. مهم است که پایگاه خود را مستحکم و بسیج کنید.”

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که با نزدیک شدن به انتخابات، رقابت تنگاتنگی بین بایدن و ترامپ وجود دارد و کارشناسان می‌گویند این رقابت احتمالاً به نحوه عملکرد نامزدها در ایالت‌های نوسانی بحرانی مانند میشیگان، جورجیا و نوادا بستگی دارد.

اما ناامیدی گسترده ای نیز وجود دارد که انتخاب این چرخه انتخاباتی همان انتخاب سال 2020 است، زمانی که بایدن ترامپ را شکست داد و کاخ سفید را به دست آورد.

نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات پیو نشان داد که تقریباً نیمی از رای دهندگان ثبت نام شده گفته اند که اگر بتوانند هم بایدن و هم ترامپ را در برگه رای جایگزین کنند.

بر اساس این نظرسنجی، حدود دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که اعتماد چندانی به اینکه بایدن از نظر جسمی به اندازه کافی برای رئیس جمهور شدن است، ندارند، در حالی که تعداد مشابهی گفتند که معتقد نیستند ترامپ در مقام ریاست جمهوری اخلاقی عمل کند.

منبع: الجزیره

نظر شما