شناسهٔ خبر: 66499452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس خبر داد؛

پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد

شیراز - مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس گفت: پروژه لیست هوشمند حق بیمه با اهداف بسیاری از جمله متمرکزسازی کلیه مراحل ارسال و پرداخت لیست حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری مهر، ایرج نادری عصر یکشنبه با اعلام این خبر در مورد پروژه لیست هوشمند حق‌بیمه گفت: طراحی و ساخت پروژه هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و با توجه به گستردگی و اهمیت پروژه، پس از طی کردن فازهای آزمایشی در شعب مختلف کشور به صورت کامل عملیاتی و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و از ۱۶ اردیبهشت ماه در کلیه شعب تأمین‌اجتماعی سراسر استان فارس اجرایی خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس بیان کرد: با توجه به رویکرد نوین سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر دستیابی به تأمین‌اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان که در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی قرار داشت اکنون به مرحله اجرا رسیده است.

نادری در مورد مزایای ارسال لیست هوشمند گفت: در این پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.

وی افزود: در واقع با اجرای پروژه لیست هوشمند و تعمیم آن، تمامی پردازش‌های لیست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

به گفته نادری پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان از دیگر مزایای این طرح است.

نادری همچنین به کارفرمایان توصیه کرد با توجه به جدید بودن این طرح و جهت آموزش و احیاناً رفع مشکلات، اکیداً لیست حق بیمه کارکنان خود را قبل از ۲۵ اردیبهشت ماه ارسال نمایند.

وی افزود: آموزش‌های لازم به صورت فایل‌های تصویری و نوشتاری بر روی وب سایت این اداره کل به آدرس fars.tamin.ir موجود است.

نظر شما