شناسهٔ خبر: 66495852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

صدها نفر در سوئد خواستار تحریم اسرائیل در یوروویژن شدند

حضور اسرائیل در مسابقه آواز «یوروویژن» که 11 مه برگزار خواهد شد، در استکهلم پایتخت سوئد مورد اعتراض قرار گرفت.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صدها نفر با تجمع مقابل وزارت امور خارجه سوئد، خواستار تحریم اسرائیل در مسابقه آواز «یوروویژن» شدند که در شهر «مالمو» سوئد برگزار می‌شود.

در بیانیه‌ای که در این تجمع منتشر شد، اعلام شد که در تاریخ 11 مه دو تظاهرات بزرگ در مالمو به دلیل شرکت اسرائیل در مسابقه آواز «یوروویژن» برگزار می‌شود و هزاران فعال حامی فلسطین از شهرهای مختلف اروپا در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شد که روسیه سال گذشته به دلیل جنگ روسیه و اوکراین که از 24 فوریه 2022 ادامه دارد، از این مسابقات حذف شد؛ اما گنجاندن اسرائیل که مرتکب نسل‌کشی می‌شود در مسابقات امسال، منافقانه است.

بر اساس اخبار تلویزیون دولتی سوئد SVT، نیلز نورلینگ، سخنگوی اداره پلیس مالمو گفت: تخمین زده می‌شود، 100 هزار تظاهرکننده به شهر بیایند.

نورلینگ با بیان اینکه تدابیر امنیتی گسترده‌ای را برای جلوگیری از هر گونه حادثه در جریان تظاهرات اتخاذ خواهند کرد، اظهار داشت: تیم‌های پلیس نروژ و دانمارک به مالمو خواهند آمد.

اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی (EBU) نیز در تاریخ 2 مه اعلام کرده بود، حضور مهمانان با پرچم فلسطین در مسابقه آواز «یوروویژن» که در 11 مه برگزار می‌شود، مجاز نیست.

 

نظر شما