شناسهٔ خبر: 66481480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نقشه محرمانه ترامپ برای پایان جنگ در اوکراین

اکوایران : یک منبع نزدیک به دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، گفت که او طرحی مفصل برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت آمیز تهیه کرده است، اما قبل از انتخابات آن را فاش نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

یک منبع نزدیک به دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، گفت که او طرحی مفصل برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت آمیز تهیه کرده است، اما قبل از انتخابات آن را فاش نخواهد کرد.

به نوشته تلگراف، این منبع گفت: «یک طرح وجود دارد، اما او قصد ندارد در مورد آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، زیرا در این صورت تمام اهرم‌های او را از دست می‌رود.»

به گفته این منبع، ترامپ در عوض در تلاش برای جلب نظر رأی دهندگان آمریکایی امیدوار به صلح، بر یک پیام ساده تمرکز خواهد کرد، که به جنگ پایان خواهد داد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با مجله تایم که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت که پیامش به متحدان ناتو این است: «اگر نمی‌خواهید هزینه کنید، به حال خود رها می‌شوید.»

آقای ترامپ گفت اروپا چه در مورد ناتو و چه در مورد اوکراین، از ما سوء استفاده کرده است.

او گفت: «اگر اروپا قرار نیست پول بدهد، چرا ما باید بدهیم؟ آن‌ها بسیار بیشتر تحت تاثیر هستند. ما بین خودمان [و روسیه] یک اقیانوس داریم. آن‌ها ندارند.»

وی افزود: «من سعی خواهم کرد به اوکراین کمک کنم اما اروپا نیز باید کار خود را انجام دهد.»

3 درصد به جای 2 درصد

در همین حال، دونالد ترامپ در حال بررسی برنامه‌هایی است که در صورت پیروزی برای دومین بار، اعضای ناتو را به افزایش هزینه‌های دفاعی به ۳ درصد تولید ناخالص داخلیشان سوق دهد.

رئیس جمهور سابق فکر می‌کند که باید از کشورهای عضو خواسته شود تا با توجه به تهدیدات روسیه و چین، در دفاع جمعی ائتلاف مشارکت بیشتری داشته باشند.

یک منبع نزدیک به آقای ترامپ گفت که او مدتی است که در حال بررسی لابی کردن با ائتلاف، برای افزایش هزینه‌های دفاعی بوده است، اما پس از دیدار با آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، در ماه گذشته بیشتر برای این کار مصمم شده است.

این منبع گفت: «او در حال متمایل شدن به سمت 3 درصد است، به ویژه پس از صحبت با دودا - و این شامل کمک‌ها برای اوکراین نمی‌شود.»

طبق گزارش‌ها، ملاقات‌های آقای ترامپ با آقای دودا همچنین برای متقاعد کردن رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای کنار گذاشتن مخالفت خود با بسته کمکی 60 میلیارد دلاری به کیف که مدت‌ها به تعویق افتاده بود، کلیدی بوده است.

نظر شما