شناسهٔ خبر: 66472766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۵ میلیارد دلار تفاهم نامه اقتصادی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ منعقد شد| برپایی ۱۰۳ میز تجاری

بوشهر- محمدزاده معاون توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به برپایی ۱۰۳ میز تجاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: ۵ میلیارد دلار تفاهم نامه اقتصادی در این نمایشگاه منعقد شد.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران طی هفته گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد و استان بوشهر با ۲۲ غرفه، از فعال ترین استان های کشور بود.

وی افزود: توانمندی های صادراتی استان بوشهر در معرض دید ۸۰۰ بنگاه اقتصادی داخلی و ۸۲ کشور جهان و ۷۵ هیات تجاری قرار گرفت و برخی از تولیدات استان بوشهر که دارای مزیت اقتصادی هستند، به طور ویژه به جهان معرفی شد.

معاون توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰۳ میز تجاری در حاشیه این نمایشگاه، برپا شد که تفاهم نامه ها و قراردادهای خوبی نیز از سوی فعالان تجاری استان بوشهر امضا شد.

محمدزاده تصریح کرد: راه اندازی مرکز تجاری ایران و هند از اقدامات موثر در این‌ نمایشگاه بود و مقرر شد بزودی نمایندگی این مرکز در بوشهر راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: بوشهر محصولات و تولیدات خود را در قالب زنجیره راهبردی ارزش عرضه کرده و با استقبال کم نظیر شرکت های داخلی و خارجی قرار گرفت.

محمدزاده گفت: خرما و میگو و محصولات پتروشیمی از استان بوشهر به طور ویژه در قالب زنجیره راهبردی ارزش معرفی شدند که از قبل از تولید تا مصرف داخلی و صادرات این محصولات در استان بوشهر انجام می شود.

وی افزود: مرغ گوشتی و آهک نیز از جمله محصولات مزیتی استان بوشهر هستند که برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی این دو محصول نیز استارت زده ایم.

معاون اداره کل صمت استان بوشهر ابراز داشت: تفاهم نامه ها و قراردادهای خوبی بین استان بوشهر و شرکت های داخلی و خارجی امضا شد و همچنین سایر شرکت های ایرانی نیز حضور خوبی داشتند.

محمدزاده یادآور شد: حدود ۵ میلیارد دلار تفاهم نامه اقتصادی در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شده است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش کیفیت فرآوری و بسته بندی خرما و میگوی استان بوشهر از اولویت های حوزه اقتصادی و تولیدی است که قطعا به افزایش صادرات این ۲ محصول راهبردی منجر می شود.

نظر شما