شناسهٔ خبر: 66470644 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

خطایی به اندازه همه پرایدها و 405‌های کشور

به اندازه همه پرایدها و 405‌های موجود در کشور پارسال جریمه رانندگی اشتباهی صادر شده و امسال بعد از ابلاغ هیات دولت جرایم 4 تا 5 برابر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از فارس ،تا وقتی جریمه اشتباهی می‌نویسند چرا باید جرائم رانندگی را گران کنند؟ مثلا بابت دنده عقب گرفتن در اتوبان جریمه شدم اما سرکار بودم، پرداختم چون به دردسر اعتراض‌کردن نمی‌ارزید و تازه اگر قبول کنند» احمدرضا راننده سواری است و می‌گوید که «با جرائم 5 برابری قطعا اعتراض می‌کنم اما حداقل علت خطاها را رفع کنند.» به گفته پلیس، افزایش 4 تا 5 برابری جرایم بعد از ابلاغ دولت اعمال خواهد شد، جریمه مصرف الکل، روان‌گردان و مواد مخدر 7 برابر می‌شود.

رییس پلیس راهور فراجا سردار تیمور حسینی، دیروز گفت که «۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی است» که ناشی از دستکاری پلاک خودرو یا کالیبره نبودن دوربین‌ها است، یعنی دوربین عدد یا حروف را غلط می‌خواند؛ گاهی هم سامانه ارسال پیامک اختلال دارد که امسال «اعتراض اینترنتی ممکن می‌شود.» فعلا برای حذف جریمه اشتباه باید به مراکز پلیس رفت.

پارسال 157 میلیون جریمه رانندگی صادر شد که 5 درصد معادل 7 میلیون و 800 هزار جریمه اشتباه بود یعنی به اندازه همه 6 میلیون پراید و 2 میلیون پژو 405 موجود در کشور. در بودجه امسال درآمد دولت از جرایم رانندگی 6 هزار میلیارد تومان و حتی بیشتر از درآمدش از جرایم مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز پیش‌بینی شده، این رقم به اندازه همه پولی که امسال دولت برای بیمه محصولات کشاورزی کشور می‌پردازد.

نظر شما