شناسهٔ خبر: 66459807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آنچه در سفر سخنگوی قوه قضاییه به کیش گذشت

به دنبال سفر رییس قوه قضاییه به همراه یک هیات عالی از مدیران و معاونان این دستگاه، سخنگوی قوه قضاییه به منظور بررسی مشکلات حقوقی و قضایی جزیره کیش در این منطقه حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، آنچه اصغر جهانگیر در بدو ورود به کیش به خبرنگاران اعلام کرده است، تسریع در حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم و کمک به سرعت بخشی به امور در این حوزه از جمله اهداف سفرهای استانی رییس قوه قضاییه است و ماموریت مدیران و معاونان وی نیز در همین راستا است.

بازدید از دادگاه علنی برخط دادگستری کیش یکی از برنامه‌های امروز سخنگوی قوه قضاییه بود.

اصغر جهانگیر در این بازدید گفت: دادگاه‌های برخط یکی از نیازهای مهم قوه قضائیه بود که به تحقق پیوست.

از دیگر برنامه‌های روز پنجشنبه سخنگوی قوه قضاییه در جزیره کیش نشست با فعالان اقتصادی و اجتماعی جزیره بود که در این نشست به کاهش تصدی‌گری دولت تاکید شد.

اصغر جهانگیر بیان داشت: حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد امنیت در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید کمک کنیم موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود.

وی ادامه داد: تغییرات مداوم در ساختار دولتی و اداری آفت توسعه و عامل سردرگمی سرمایه‌گذاران است که باید این مشکل برطرف شود.

جهانگیر ابراز داشت: تغییرات مدیریتی عامل ناقص اجرا شدن سیاست‌های کلان است و این سیاست‌ها در برخی از موارد ممکن است اصلا اجرا نشود و این موضوع به حوزه سرمایه‌گذاری آسیب می‌زند.

این مقام مسئول تاکید کرد: با ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه به تولید و بخش خصوصی دقیق و تخصصی پرداخته شده و با حمایت از سرمایه‌گذاری موانع تولید برطرف می شود.

جهانگیر با اشاره به ساماندهی قراردادهای عادی پرتکرار مانند معاملات ملکی در قوه قضاییه در سال گذشته، گفت: آمادگی داریم این اقدام را در منطقه آزاد کیش هم اجرا کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید برلزوم اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به مردم ابراز داشت: مردم باید با حقوق خود آشنا شوند تا این آگاهی مانع از ایجاد بسیاری از مشکلات بعدی شود و گرفتار شرایط پیش بینی نشده مانند کلاهبرداری نشوند.

جهانگیر تاکید کرد: امروزه با توجه به پیچیدگی‌های جامعه ورشد تکنولوژی لازمه انجام هرکاری، بهره‌گیری از مشاوران امین است از همین رو به مردم توصیه می‌کنیم از مشاوران امین در موضوعات کاری و زندگی خود کمک بگیرند.

تاکید سخنگوی قوه قضاییه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردم

سخنگوی قوه قضائیه امروز در جریان سرکشی از بخش‌های مختلف دادگستری و دادستانی کیش از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفت و بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردم تاکید کرد.

وی با حضور در میز خدمت دادگستری با مراجعه کنندگان گفتگو و دستور لازم برای تسریع و کمک به حل پرونده‌های آنها را صادر کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با تعدادی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های کیش نیز دیدار کرد و افزود: رشته حقوق باید کاربردی و متناسب با تخصص‌های روز جامعه متحول شود.

دانشجویان هم در این دیدار دغدغه‌های خود را در خصوص مباحث مالیاتی، حمایت از سرمایه گذاری، امنیت، عفاف و حجاب، اجرای صحیح قانون اساسی و چالش‌های پیش روی تولید را با سخنگوی قوه قضاییه مطرح کردند.

انتهای پیام/7558

نظر شما