شناسهٔ خبر: 66458137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون فنی سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

پیگیری تکمیل زیرساخت‌های لجستیک احداث خط راه آهن شلمچه به بصره

شلمچه- شریف باوی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری جلسه هماهنگی لجستیک شلمچه برای احداث خط راه آهن شلمچه به بصره، خبر داد.

صاحب‌خبر -

قاسم شریف باوی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت احداث خط راه آهن شلمچه به بصره، گسترش خطوط حمل و نقل بین دو کشور ایران و عراق را مهم برشمرد و اظهار کرد: جلسه هماهنگی لجستیک شلمچه با محوریت موضوع احداث خط راه آهن شلمچه به بصره و تخصیص اراضی پشتیبان به ویژه محل احداث ایستگاه مسافری مرز شلمچه و پهنه‌ های پشتیبان عملیات حمل کالا، انجام شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت احداث خط راه آهن شلمچه به بصره و اهتمام دولت در راستای خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع)، راهیان نور و اقشار مختلف مردم ایران و عراق که از این خط ریلی برای اعزام به مقاصد مختلف استفاده می‌ کنند و همچنین رونق کسب و کار در پایانه شلمچه، تکمیل زیرساخت‌ های لجستیک، در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: ضمن موافقت اولیه با کلیات و تسریع در روند شروع پروژه ملی احداث خط، مقرر شد برای بررسی بیشتر و توجه به مطالعات در راستای ارائه راه حل‌ های مورد توافق طرفین، مشاورین طرح طی هفت روز نسبت به انجام تحقیقات و پژوهش های مشترک، اقدام کرده و پس از آن جلسه تصمیم گیری نهایی برگزار شود.

لازم به ذکر است، این نشست با حضور معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان مهندسین مشاور فجر توسعه به عنوان تدوین کننده مطالعات طرح تفصیلی و لجستیک شلمچه و شرکت مهندسین مشاور به عنوان همکار شرکت راه آهن و مجری مطالعات احداث خط راه آهن در محل دفتر مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نظر شما